האם ראש העירייה שלחה פקחים להסיר שלטי מחאה נגד ביבי? דרשו להסיר את השלטים

סמוך מאוד לביקורו של ראש הממשלה לשעבר בנתניה, נשלחו פקחים לגשרים שונים בעיר והורו להסיר שלטים בנוסח 'לא תחזור'. מספר תושבים נקנסו ב-730 שקלים כל אחד. תושבת העיר: "בפיקוח לא הסתפקו בקנס ועקבו אחרינו עד המכוניות כדי להרתיע ולהפחיד. זה מטריד מאוד" 

מספר מפגינים הגיעו לאחרונה לגשרים בנתניה והניפו שלטי מחאה בנוסח 'לא תחזור' שכוונו לראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. מדובר בהפגנה מסורתית שהחלה כבר לפני מספר שנים, אך הפעם ציפתה להם הפתעה בדמות פקחי העירייה שדרשו להסיר את השלטים וקנסו חלק מהמפגינים בסכום של 730 שקלים כל אחד, תחת סעיף של מעשה במקום ציבורי שעשוי לגרום לנזק/הפרת סדר/מפגע/הפרעה.

אותם תושבים ציינו כי למרות שברחבי העיר פזורים שלטי מחאה רבים, בין השאר גם נגד איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', הפקחים הקפידו רק בנושא השלטים נגד נתניהו, מה גם שראש הממשלה לשעבר התארח רק לאחרונה בנתניה והצטרף לראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, לסיור בעיר.

"הפקח שהגיע דרש להסיר את השלטים, רשם לנו דו"ח וזה הכעיס אותנו מאוד", אומרת תושבת העיר שספגה דו"ח והעדיפה להישאר בעילום שם. "זה לא הספיק לו וגם אחרי שקיפלנו את השלט הניידת המשיכה לעקוב אחרינו עד לרכבים, כנראה במטרה להפחיד או להרתיע. יש להם את הפרטים שלי ואת מספר הרכב ואני חוששת שעכשיו יתחילו לחפש אותי על דברים נוספים. זה מטריד מאוד".

חשוב לציין שהמפגינים עדכנו את המשטרה על ההפגנה מבעוד מועד, זאת למרות שחוק עזר עירוני לא מחייב הודעה מראש בנושא ביחס למספר קטן של מפגינים. מעבר לכך, לכל אזרח הזכות הבסיסית למחות ולהפגין, מה שלא עמד במבחן במקרה הנוכחי. אז האם יש קשר לכאורה בין הביקור של נתניהו לדו"חות? תשפטו בעצמכם.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה

נסיבות האירוע ייבדקו וייבחנו. ככלל, שמורה הזכות לכל אזרח להגיש בקשה לביטול הדוח בהתאם לחוק.

כל ניסיון לקשור את שמה של ראש העיר לאירוע הינו תלוש מהמציאות ומגוחך, שהרי פקח לא מתקשר ישירות לראש העיר לפני שהוא נותן דוח, בדיוק כפי ששוטר תנועה לא מתקשר לשר לביטחון פנים על דוח בגין מהירות.