ראש העיר נגד יו"ר האופוזיציה: העימות שהסעיר את ישיבת המועצה ישיבת המועצה

סקירה מקיפה על החינוך המיוחד בנתניה הובילה לסערה, כשטלי מולנר תקפה את התנהלות העירייה והעומדת בראשה. עד מהרה גלשו הדברים לפסים אישיים. עוד על הפרק: הנסיעה של ראש העירייה לדובאי, שומרי השבת נגד השאטלים וכמובן ברכות לחבר הכנסת הטרי – אלי דלל. כל מה שרציתם לדעת על ישיבת המועצה בנתניה

לא פעם עולים הטונים בישיבות המועצה בנתניה, אבל הישיבה שנערכה ברביעי השבוע הייתה סוערת במיוחד. עיקר הסערה הייתה סביב הסקירה המקיפה במסגרת דו"ח ראש העיר בנושא החינוך המיוחד בעיר, כאשר גם ראש מנהל חינוך, אתי דהן, הוזמנה לישיבה על מנת להסביר בהרחבה על הנושא.

הסקירה העלתה את חמתה של יו"ר האופוזיציה, טלי מולנר, זאת בעקבות העובדה שמרים פיירברג איכר התבטאה לאחרונה בנושא החינוך המיוחד וכן הסיוע וההקצבות להם 'זוכים' ההורים, כאשר אמרה בין השאר "נותנים לך תיקח – מרביצים לך תברח", מה שפגע בלא מעט הורים.

מולנר הביעה את מחאתה בנושא ועד מהרה הפכה הישיבה לדו קרב צעקני ופוגעני, כולל אמירות אישיות משני הצדדים. בין השאר אמרה מולנר לראש העירייה כי "היא יורדת נמוך והדברים לא מכבדים אותה". פיירברג-איכר לא נותרה חייבת וענתה: "אני יורדת נמוך? את יורדת נמוך לארץ הגמדים". בהמשך, כשמולנר אמרה כי יש לה ניסיון רב ויומיומי בנושא שכן היא אם לילדה בחינוך המיוחד, נענתה על ידי ראש העירייה בטון מזלזל כי היא "מטפלת אולטימטיבית עם תואר שני בעבודה סוציאלית".
זאת ועוד, כשפיירברג איכר ביקשה ממנה להירגע ענתה מולנר שהיא רגועה אך פשוט צרודה. בתגובה ענתה ראש העיר: "אם ככה את צורחת כשאת צרודה, מה יהיה כשאת לא צרודה?" והוסיפה כי כל אלו שתקפו אותה בעקבות אותה התבטאות צריכים לעבור כמה גלגולי חיים עד שיעשו 10% ממה שהיא עשתה עבור ילדי החינוך המיוחד. כך או אחרת, השיח האמור היה רחוק מלכבד את שתי הנשים.

מדובאי ועד דלל

נושא נוסף בישיבה עסק בנסיעתה של ראש העיר לדובאי בשבוע הבא, בין השאר כדי ליטול חלק בוועידת פסגה בינלאומית בשם "נשים ועסקים". יש לציין כי זו הסיבה שישיבת המועצה לא נדחתה, למרות שעלתה בקשה לדחות אותה חרף העובדה שהתקיימה יום לאחר הבחירות. מעבר לכך, טען חבר המועצה רני אלוש כי העלויות של הנסיעה מוגזמות וכי על פי בדיקה שביצע ההוצאות כפולות מהמצופה. אלוש טען כי מדובר בעלות של כ-4,500 דולר עבור מלון וטיסה, בעוד באתר הוועידה, כך לדבריו, העלות של טיסה, סוויטה מפוארת וארוחות היא 2,190 דולר בלבד ותהה לפשר ההפרש.
כאן נכנס לתמונה עקיבא יצחקי, שהסביר כי ראש העירייה הוזמנה לפאנל שעולה כ-20 אלף שקל. "ראש העיר שלנו מבוקשת שם והיא תביא לנו תורמים לעיר, אז תפרגן", אמר לאלוש.

עוד דנו בישיבה בהצעה לסדר היום של ציפי קפל, בנושא שאטלים לנוער בלילות שישי למועדון שנפתח באצטדיון, בעוד חברי המועצה שומרי השבת הביעו התנגדות חריפה לנושא. סגנית ומ"מ ראש העירייה, שירי חגואל סיידון, ביקשה מקפל להמתין עם ההצעה על מנת לבחון את הנושא באירוע הראשון שייערך בשישי הקרוב, אך קפל סירבה ולאחר שהנושא עלה להצבעה ירדה ההצעה מסדר היום.

ולסיום, אווירה מעט יותר מחויכת. מי שהתקבל בכניסה לישיבה בחיבוקים ונשיקות היה אלי דלל, שהייתה זו ישיבתו האחרונה בנתניה לפני שיושבע בקרוב כחבר כנסת מן המניין, זאת בעקבות הניצחון הגדול של הליכוד, כאשר דלל הוא החבר ה-29 ברשימה.
ראש העירייה בירכה את דלל, הרימה כוסית לכבודו ואמרה כי היא בטוחה שייצג באופן ראוי ומכובד את נתניה במסדרונות הכנסת. "יש הרגשה טובה והרגשה של סיפוק. עבדתי חודשים רבים כדי להיכנס לתפקיד הזה, והצלחתי", אמר דלל, שחגג בחמישי גם את טקס קבלת דרגת הסרן של בנו. "אני מודה לראש העיר שעזרה לי ותמכה בי. זכיתי לפרגון מכל הכיוונים, גם מסיעות ומפלגות אחרות, ואני בא לכנסת עם המון ניסיון כדי לתרום ולעשות כמיטב יכולתי למען עם ישראל".