כפר יונה: תכנון הכניסה החדשה למחנה קריית צדק יוצא לדרך צילום: רן אליהו

לאחרונה שלחה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, מכתב תשובה לראש עיריית כפר יונה, שושי כחלון כידור, בו הודיעה לה, כי בהמשך לבקשתה, ייצא לתכנון מפורט מקטע הכביש העוקף את כפר יונה אל הקריה המשפטית של צה"ל, "קריית צדק"

משמעות ההחלטה היא שהכניסה למחנה הצבאי "קריית צדק", הנמצא בפאתי שכונת גבעת אלונים ומצריך שימוש יומיומי אינטנסיבי ברחוב העירוני גילה, והיציאה ממנו, יתקיימו מחוץ לתחומי השכונה והעיר כפר יונה.
כיום הכניסה למחנה הצבאי והיציאה ממנו מתבצעות דרך רחוב גילה בשכונת גבעת אלונים, רחוב הצר מלהכיל תנועת רכבים גדולה, ומאופיין בנתיב אחד לכל כיוון.
העומס התחבורתי שנוצר בכביש העירוני מפר את השקט והשלווה בשכונה ופוגע באיכות חיי תושביה.

משרד התחבורה העביר לחברת נתיבי ישראל בימים אלה את האחריות לביצוע תכנון מפורט של דרך הגישה לכניסה החדשה למחנה "קרית צדק", פרויקט הנאמד בכ-7 מיליון ש"ח, וצפוי להארך כ-5 חודשים, שלאחריהם יחלו העבודות לסלילת הכביש.
למקטע השפעה רבה על אזור השרון כולו. הכביש אמור לחבר את העיר נתניה לכביש 6, ולכלול את שדרוג הכבישים 4 ו-57, ארבעה מחלפים, וגם סלילת נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים.
בפרויקט הושקעו עד כה 800 מיליון שקלים, מתוך עלות כוללת העומדת על כ - 2.4 מיליארד שקלים, אך ביצועו הוקפא על ידי משרדי האוצר והתחבורה, בטענה לעלותו הגבוהה ותעדוף פרויקטים אחרים על פניו.
בנוסף נעתר משרד הביטחון לפניית ראש העירייה לסבסד בסכום של עד כמיליון שקלים את קרצוף, ריבוד ושדרוג רח' הגילה, שתיכנונו יחל בימים הקרובים.

חדשות מקומיות - כפר יונה: תכנון הכניסה החדשה למחנה קריית צדק יוצא לדרך
שושי כחלון כידור, ראש עיריית כפר יונה: "אני מבקשת להודות לשרה מיכאלי על שעמדה בהתחייבותה להחריג פרויקט זה מהתכנית הכוללת של כביש עוקף 57 צפון, זאת לנוכח העיכוב בביצועה, וכדי להשיב לתושבי שכונת גבעת אלונים את איכות החיים ממנה נהנו עד לפתיחת המחנה. אני נמצאת בקשר רציף עם מנכ"ל 'נתיבי ישראל' ואעשה כל שנדרש להביא לסיום התכנון המפורט מהר ככל האפשר, כדי שעוד בשנת 2023 תחל סלילתו. במקביל, תמשיך העירייה לפעול ל'החייאת' תכנית כביש עוקף 57 צפון, החיוני להתפתחותה של העיר כפר יונה ואזור השרון כולו.