ציפי קפל ורני אלוש השעו עצמם מוועדת הביקורת בעירייה חברי המועצה ציפי קפל ורני אלוש

חברי האופוזיציה טוענים שהוועדה אינה חוקית בשל העובדה שהיו"ר גרש פישמן עבר לקואליציה. לדבריהם, על פי פקודת העיריות יו"ר הוועדה צריך להיות יו"ר הסיעה הגדולה ביותר באופוזיציה. קפל: "מדובר בעיוות ולא ניתן לזה יד. נפעל על פי חוק ומינהל תקין" 

סערה במועצת העיר נתניה. חברי האופוזיציה ציפי קפל ורני אלוש הודיעו רשמית כי הם משעים את עצמם מוועדת הביקורת העירונית, זאת עד לבירור חוקיות הוועדה. אלוש אף פנה בכתב בנושא לממונה על המחוז וכן למשרד הפנים.

הסיבה: העובדה שיו"ר ועדת הביקורת, גרש פישמן, עבר לקואליציה. יש לציין כי בישיבת המועצה האחרונה בירכה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, את פישמן על מעברו לקואליציה והודיעה על מינויו למחזיק תיק ההנדסה וההתחדשות העירונית.

באופוזיציה רואים כעיוות את העובדה שחבר קואליציה ימשיך לעמו בראש ועדה שאמורה לבקר את תפקוד העירייה, ולדברי קפל, על פי חוק פקודת העיריות, בתפקיד יו"ר הוועדה חייב לכהן יו"ר הסיעה הגדולה ביותר באופוזיציה. במצב עניינים שכזה, יש להעביר את התפקיד לטלי מולנר, שאגב פנתה בנושא כבר באמצע אוגוסט ליועצת המשפטית לעירייה, נילי ארז-סורוקר, אך טרם זכתה למענה.

"מדובר בעיוות ולא ניתן לזה יד. נפעל על פי חוק ומינהל תקין", מבהירה קפל. "בפקודת העיריות נכתב כי יו"ר ועדת הביקורת לעולם יהיה חבר אופוזיציה בדגש על הסיעה הגדולה באופוזיציה. מאחר וגרש פישמן עבר לקואליציה הוא אינו יכול לשמש עוד כיו"ר הוועדה. מאחר ויו"ר הסיעה הגדולה באופוזיציה היא טלי מולנר, אך טבעי שהיא זו שתקבל את התפקיד בצורה חוקית".

מעיריית נתניה לא התקבךה תגובה.