רופא מנתניה סייע לפצועים בפיגוע ד"ר ישראל שטבון

ד"ר ישראל שטבון היה בדרכו לאריאל ועצר בצד הדרך כדי לסייע לפצועים בפיגוע המשולב. המחבל שנסע נגד כיוון התנועה חלף במרחק מטרים ספורים ממנו. שטבון: "אני מקווה מאוד שהפצוע שטיפלתי בו ייצא מזה ומאחל לכולם החלמה מהירה" 

חרף היותו רופא ותיק, שום דבר לא יכול היה להכין את ד"ר ישראל שטבון מנתניה להיקלע לאזור הפיגוע המשולב שהתרחש הבוקר (שלישי) באריאל. "אשתי הייתה באריאל, שם ביקרה את הבן שלנו, והייתי בדרך לשם כדי להחזיר אותה הביתה", שחזר ד"ר שטבון בשיחה עם 'נתניה נט'. "תוך כדי שיחת טלפון בכביש 5 ראיתי שתי מכוניות הרוסות לגמרי ובהתחלה חשבתי שזו תאונה. לא הבנתי איך הן הגיעו למצב הזה".

ד"ר שטבון, מעצם היותו רופא וכן בשל חובתו האזרחית, ראה כי אין במקום כוח רפואי ועצר בצד כדי לסייע. "עברתי את המחיצה בין המסלולים לצד השני ונתקלתי בפצוע הראשון, אך לצערי ראיתי שכבר אין איך לעזור לו", הוא מספר. "בהמשך כ-20 מ' ממני, ראיתי את הפצוע השני. הייתה שם אזרחית, כנראה אחות, שהסבירה לי שהוא נדקר בחזה. ראיתי שהוא נושם ובהכרה ומיהרתי להביא את הציוד הבסיסי שיש לי באוטו כדי לטפל בו".

בסיוע אותה אחות, ייצב ד"ר שטבון את מצבו של הפצוע ובהמשך המתינו לאמבולנס. תוך כדי הגיע המחבל שנסע נגד כיוון התנועה, ניסה לדרוס אזרחים נוספים ורק בנס לא פגע בהם. "הוא ממש טס נגד כיוון התנועה 3 מ' מאיתנו וכנראה לא ראה, אחרת בטוח היה מנסה לחסל אותנו יחד עם שאר הפצועים, זה ממש נס. בהמשך הוא נתקע בכמה מכוניות, ניסע לברוח ונורא", מסכם שטבון. "המראות היו קשים מאוד. אני רופא טפול נמרץ והייתי גם ב-669, כך שראיתי הרבה דברים קשים בחיי, אבל עוד לא התאוששתי מזה. אני כבר בן 67 וכנראה הגיל עושה את שלו. הבנתי שהפצוע שטיפלתי בו עדיין במצב קשה ואני מקווה שהוא ייצא מזה. מעבר לזה, אני מאחל לכל הפצועים בפיגוע הקשה הזה החלמה מהירה".