פעילות ממוקדת נגד עסקי "לופטים" הפועלים ללא רישוי, שהתבצעה על ידי כל הגורמים: משטרה, משרד הבריאות, רשות המיסים ועוד

צילום: דוברות המשטרה

שוטרי תחנת המשטרה בנתניה ולוחמי מתפ"א הובילו אמש (חמישי) בשיתוף פרקליטות מחוז מרכז אזרחי אכיפה בבתי עסק המהווים מתחם לצימרים, בריכה ושטח פתוח לאירועים ("לופטים") תוך איגוד כוחות וסמכויות של כלל גופי האכיפה האזרחיים ובכלל זה ביטוח לאומי, רשות המיסים, חברת חשמל, כיבוי אש, מנהל האנרגיה והגז, משרד הבריאות, חברת חשמל ויחידת החקירות הארצית של הממונה על חדלות פרעון במשרד האוצר.

הפעילות המשולבת בפיקוד מפקד תחנת המשטרה בנתניה ובהובלת קצינת האג"מ בתחנה נמשכה אמש אל תוך הלילה והתקיימה כאמור כנגד בתי עסק מסוג לופטים בהם נמצאו ליקויים העלולים לפגוע בשלום הציבור ופוגעים באוצר המדינה.

להלן תוצרי הפעילות 

📌משטרת ישראל מצאה בשלושה בתי עסק כי המקום פועל ללא רישיון עסק כנדרש. כמו כן באחד מבתי העסק נמצא עובד הנמצא בארץ ללא אישורים כנדרש.

📌ביטוח לאומי מצא בשני בתי עסק נמצא כי קיים חוב בסך עשרות אלפי ש"ח לביטוח לאומי. אחד מבעלי העסק מנהל את העסק ללא דיווח מעסיק כנדרש.

📌חברת חשמל מצאה כי עלה חשד לגניבת חשמל.

📌יחידת חקירות ארצית של הממונה על חדלות פירעון: מצאה בעלי עסק הנמצאים תחת הליך חדלות פירעון ("פשיטת רגל") , כעת תיבחן הפסקת ההליך בו הם נמצאים.

📌משרד הבריאות מצא באחד מבתי העסק כי קיימת בריכה בניגוד לתקן הנדרש.

📌מנהל האנרגיה והגז תפס 11 מיכלי גז אשר הוחזקו במקום בצורה לקויה. 
📌רשות המיסים מצאה עסקים הפועלים כאשר יש להם חובות למע"מ, בתי עסק שנוהלו ללא ניהול ספרים כלל. כמו כן לא נרשמו תקבולי כספים בסך כולל של למעלה מ 180 אלף ש"ח. 

📌כב"ה מצא:
חומרי בניה אשר אינם עמידים לאש.
לאחד מבתי העסק תישקל הוצאת צו סגירה למקום.
אחסון ציוד דליק ליד מערכת גז.
מערכת גז לא תקינה.
קיים חוסר בציוד כיבוי
בחלק מציוד הכיבוי נמצאו ליקויים.
חוסר בשלטי יציאת חירום ותאורת חירום.
גלאי עשן תקולים.
אי נגישות לציוד הכיבוי.