בנתניה חוששים לתת ליו"ר נעם להשפיע על החינוך בעיר צילום: נתניה נט 

סערה גדולה בנתניה בעקבות הכוונה לאפשר ליו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז, להחליט מה יעלה בגורלן של תכניות חינוכיות ופעילויות העשרה בבתי הספר. ראש עיריית נתניה פרסמה תגובה בפייסבוק, ובקבוצת 'גאווה בנתניה' מבהירים: "הקהילה הגאה בעיר תמשיך להילחם על זכויותיה"

גינוי מקיר לקיר: ברחבי הארץ בכלל ובנתניה בפרט, חרדים רק מהמחשבה על האפשרות המסתמנת להעניק ליו"ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית, ח"כ אבי מעוז, את הסמכות להחליט מה יעלה בגורלן של למעלה מ-20 אלף תכניות חינוכיות, לצד פעילויות תרבות, פנאי והעשרה בבתי הספר, שתקציבן השנתי מוערך בכ-2 מיליארד שקלים.
כזכור, מעבר לקו האנטי להט"בי המובהק של המפלגה, מעורר ח"כ מעוז סערות על ימין ועל שמאל עם התבטאויות גזעניות, הומופוביות וחשוכות, דוגמת ההשוואה המבחילה שערך בין הומוסקסואליות לפדופיליה, כשאמר בין השאר: "אם אנשים שנמשכים לבני מינם - אין בזה שום רע, מה רע באנשים שנמשכים לקטינים?".
ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, פרסמה בדף הפייסבוק שלה את עמדתה בנושא ואף הדגישה כי פנתה בכתב לח"כ מעוז, אף שהמכתב לא פורסם פומבית. "יש להישמר ממתן הצהרות מעוררות מחלוקת ומקוממות בעיני ציבורים רחבים", כתבה בין השאר. "כמו כן, יש לנקוט בגישה של 'חיה ותן לחיות' ומתן כבוד לאחר ולשונה. גישה זו תמשיך להיות נר לרגלי מערכת החינוך בעיר".
עוד הוסיפה פיירברג-איכר, כי "יש להימנע מיצירת מחלוקות, מריבות ושנאות מסוכנות המאיימות על שלמותה של החברה הישראלית אשר יקרה כל כך לכולנו".
ניר חן, רכז קבוצת "גאווה בנתניה", התייחס גם הוא לסוגיה והבהיר: "הקהילה הגאה בנתניה תמשיך להילחם על זכויותיה והלגיטימציה שלה בעיר ובכלל. אנשים חשוכים והומופוביים, וח"כ אבי מעוז ביניהם, לא יחזירו אותנו לארון - לא משנה כמה ינסו!".
עוד הוסיף חן כי "חשוב לזכור שלא רק הקהילה הגאה על הכוונת של יו"ר מפלגת נעם הגזענית, אלא אוכלוסיות נוספות כמו נשים, עולים ומיעוטים אחרים. אנחנו מברכים ומברכות על תגובתה המוצדקת של ראש העיר בעמוד הפייסבוק שלה, בתקווה שהמילים יובילו למעשים כמו הקצאת תקציבים לתכניות עירוניות בנושא, הסברות ע"י פרסומים ועוד".