מוטוקרוס, פריסטייל וגביעים ממותגים: אירוע לזכרו של בר פלח בר פל"ח זל

עיריית נתניה, משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט איחדו כוחות להפקת אירוע אקסטרים מעולם הספורט המוטורי שטרם נראה כמותו בישראל. איתי דור, חבר של פלח ז"ל: "בר אהב אקשן וריגושים. אין לי ספק שהוא היה מוביל את האירוע הזה בכל הכוח" 

ככל שחולף הזמן מאז איבדה נתניה את אחד מטובי בניה – רס"ן בר פלח ז"ל, שנהרג לפני כשלושה חודשים בהיתקלות עם מחבלים צפונית לג'נין, נחשפים עוד ועוד צדדים באישיותו המיוחדת, כמו גם הדרכים המגוונות והיצירתיות להנציח את זכרו.

אחת מהן צפויה להיות מקורית במיוחד, ומגיעה מעולמות האקסטרים. יום שישי, 23 בדצמבר, מסלול המוטוקרוס רייסוואי במכון וינגייט. אירוע ספורט מוטורי תחרותי אמיתי ייערך לזכרו של פלח עם טובי הרוכבים בארץ, מרוצי מוטוקרוס על פי קטגוריות, בהם יוכלו לקחת חלק ילדים מגיל 8, מופעי פריסטייל ייחודיים וכמובן חלוקת גביעים ממותגים ויוקרתיים למנצחים שיעלו בגאון על הפודיום.

מדובר במיזם משותף של עיריית נתניה, משרד התרבות והספורט, מכון וינגייט והמסלול הלאומי של ישראל וינגייט רייסוואי. האירוע יהיה חינמי, כולל החניה, והקהל יוכל לזרום בהמוניו החל מהשעה 9:30 בבוקר. הצפי הוא לכ-2,500 איש, בכלל זה משפחות, חברים וחיילים, שייהנו מעמדות של אוכל ושתייה, כמו גם ממוזיקה, קריינות ומופעים, בהם מופע פריסטייל של אריאל דדיה וצוותו – אוטוריטה בתחום שיציג שלל קפיצות ראווה, ביניהן על רמפה מברזל.

בקטגוריות המרוץ המגוונות ייטלו חלק בוגרים ועד ילדים, כאשר סופר ג'וניור מקצועי מיועד לגילאי 8-11 (65 סמ"ק שתי פעימות) ואילו ג'וניור מקצועי הנו לגילאי 11-14 (85 סמ"ק שתי פעימות או 150 סמ"ק ארבע פעימות). האירוע כולו מיועד לקדם את הקמת מרכז 'אחי גיבור', שיישא לעד את שמו של רס"ן בר פלח ז"ל ויהיה לבית לכל אלה המבקשים להמשיך את דרכו ולצעוד בעקבות מורשתו.

מגע אירוע

בר פלח ז"ל היה חובב אופנועים מושבע, וכבר עם היוודע דבר האסון ידע חברו איתי דור שיפעל לארגון מרוץ מוטוקרוס לזכרו. "מדובר במגה אירוע למוטוקרוס, הרבה מאוד גופים התאחדו ונרתמו כדי שהוא ייצא אל הפועל ומגיעות להם הרבה מילים טובות", אומר דור. "כמובן שנפיץ בו גם את תוכן עמותת 'אחי גיבור' מתוך מטרה לקדם אותה ביום מיוחד כזה. מדובר באירוע בקנה מידה אחר ביחס למה שהענף הזה הכיל בשנים האחרונות".

איתי דור הכיר את פלח ז"ל מעולמות האופנועים וחיי הלילה, ומודה כי לא ידע על כל פעילויותיו הרבות למען הקהילה. "כשהיינו חברים לא נחשפתי עד הסוף לרמת הערכיות שלו – מדאגה ועזרה לניצולי שואה ועד סיוע לנוער בסיכון", אומר דור. "כשבר נחשף לאקשן שמביא עמו עולם המוטוקרוס הוא רצה להביא את החבר'ה כדי שייקחו חלק ויהיו דגלנים. רצינו לעשות יחד משהו בסגנון, אבל לצערי החלומות נגנזו. ידעתי שהוא תמיד מתנדב להיות ראשון ודאגתי מאוד כשחזר לצבא. איך אמר אחיו בהלוויה? גם סיוטים יכולים להתגשם".

לו יכול היה, מה בר היה אומר על האירוע?

"אוהו, מתלהב מאוד, שמח ואין לי ספק שהיה מוביל אותו בכל הכוח. בר היה גיבור שאהב ריגושים, אקשן, אנשים, את הצבא והמדינה, ובעיקר לעזור לכולם. הוא נכנס לכל כך הרבה לבבות ולא סתם כולם רוצים להנציח אותו. כמה חבל ועצוב שהוא לא איתנו".