"משחק" אלים בבית ספר בנתניה הסתיים בדקירה אילוסטרציה | adobe

ילד בן 9 וחצי נדקר בחזהו באמצעות מספריים במהלך 'משחק' בין ילדים ביציאה מבית ספר בנתניה. אמו של הילד: "חשוב שהילדים יבינו שמכוח וכעס יוצאים רק דברים לא טובים"

אירוע חמור במיוחד התרחש בסביבת בית ספר יסודי בנתניה, שהסתיים בדקירתו באמצעות מספריים של ילד בן 9 וחצי בלבד. הכל החל כאשר ביציאה מבית הספר שיחקו מספר ילדים ב'משחק' אלים בסגנון 'הפלות', שעד מהרה התפתח לתגרה אלימה בין שני ילדים. עד מהרה שלף אחד מהם מספריים ודקר את חברו באזור החזה.
ככל הנראה בגדיו של הילד מנעו נזק גדול הרבה יותר שעלול היה להסתיים באסון. הוא אמנם לא נזקק לטיפול רפואי, אבל סבל מפצע מדמם. חשוב לציין כי שני הילדים הושעו מבית הספר בעקבות המקרה. המותקף שב ללימודים ביום חמישי, בעוד התוקף צפוי לשוב לבית הספר בשבוע הבא.

"פשוט נורא שהאלימות חוגגת ברחובות ובכל מקום אפשרי. אם המספריים היו פוגעות במקום אחר, הבן שלי יכול היה להגיע לטיפול נמרץ או אפילו למות", אומרת אמו של הילד בשיחה עם 'נתניה נט'. על השעיית בנה אמרה: "זה הכעיס אותי מאוד, אבל ישבתי עם המנהלת לשיחה ואני רוצה לציין לטובה את ההתנהלות שלה, היא פשוט מדהימה. לכל מטבע יש שני צדדים, יש לי שבעה ילדים ולא ראיתי התנהלות כזו בבתי ספר אחרים. אני צריכה לחנך אותם שאסור לשחק משחק אלים בשום מקום. מלכתחילה זה היה מיותר, כל משחק אלים הוא אסור וחשוב להעלות מודעות באופן כללי כדי שכל הילדים יבינו – משחקים בכוח לא מובילים לכלום. מכוח וכעס יוצאים רק דברים לא טובים".

תגובת העירייה

"עיריית נתניה מגנה כל מקרה של אלימות ופועלת ללא ליאות למיגורם. מדובר באירוע אלימות חריג שהתרחש בסוף יום הלימודים, מחוץ לבית ספר, במהלכו שני תלמידים שיחקו ולצערנו הרב מאוד, הסתיים המשחק באלימות.

מרגע הדיווח על האירוע, פעל הצוות החינוכי בשיתוף ההורים ובמקביל יחד עם הפיקוח במשרד החינוך והגורמים הרלוונטיים לטיפול מיידי ומעמיק באירוע. לפי חוזר מנכ"ל "אורחות חיים" אלימות מחייבת השעיה תלמידים הנוקטים באלימות. במקרה זה שני התלמידים נקטו באלימות ולכן הושעו.

בית הספר פועל למיגור האלימות ברמה היום יומית ובאופן ממוקד. אתמול צוות ההנהלה ערך שיח חינוכי עם הצוותים במקביל התקיים שיח כיתתי חינוכי בכל הכיתות. המקרה טופל בפן המשמעתי והחינוכי. בנוסף הועברו מסרים של הרגעה, חיזוק פנייה למבוגר, דרכים למיגור אלימות כמשתתפים בה וכצופים מהצד. כל זאת, תוך הקשבה לילדים. איננו מקלים ראש בחומרת המקרה ומבינים את התחושות והדאגות שהוא מעלה. צוות בית הספר ממשיך להפעיל את תכניות החוסן לטובת כולם".