חוף פולג סוף המאבק נגד תוכנית המלונות בנתניה. המתנגדים משכו את הערעור חוף פולג

בית המשפט העליון לא מצא לנכון להתערב ולשנות את החלטת המחוזי. השופט המליץ למתנגדים למשוך את הערעור, והם נענו לבקשתו. נציג התושבים, דודו סלמה: "העליון אמר את דברו"

לאחרונה נערך דיון בבית המשפט העליון בעתירה שהגישו מספר תושבי פולג יחד עם חבר המועצה, רני אלוש, כנגד תוכנית המלונות בחוף פולג. כזכור, נטען בעתירה כי עיריית נתניה הפרה הסכם פשרה שנחתם בזמנו עם הרצל קרן והתוכנית הנוכחית שוברת את הרצף האקולוגי במקום.

אלא שבדיון נכונה למתנגדי התוכנית אכזבה. ראש הרכב השופטים, השופט יצחק עמית, אמר במהלך הדיון שהוטרד בעיקר מהנושא של המסדרון האקולוגי, אך התשובות שקיבל מניחות את דעתו ובוודאי שאין בכך עילה לביטול התוכנית. נושא נוסף שבית המשפט התייחס אליו הוא מי ישלם את הפיצויים לאותם קבלנים ויזמים במידה ואותה תוכנית מלונות לא תצא אל הפועל.
כמו כן, נושא השיהוי הארוך בהגשת העתירה והשנים שחלפו מאז פורסמה התוכנית לא עמדו לטובת העותרים ובדיון נאמר שלא יעלה על הדעת לדון כעת בטענות שהיו אמורות לעלות לפני כעשור. כ-30 תושבי העיר שהגיעו לדיון שמעו את השופט עמית אומר כי אינו רואה דרך להתערב בהחלטת המחוזי שדחה את העתירה ובהליך התכנוני הקיים. לאור זאת המליץ לעותרים למשוך את העתירה, וכך הם אכן עשו. בכך למעשה הגיע לסיומו המאבק.

דודו סלמה, נציג התושבים ואחד העותרים, מסר בתגובה: "בית המשפט העליון אמר את דברו ושיהוי של שמונה שנים בהגשת העתירה והערעור זה פרק זמן שמבחינתם הוא ארוך מדי. לצערנו את ההפרות של הסכם הפשרה הבנו לאחר כשש שנים, עם פרסום תוכנית הבינוי של העירייה, כשבין הגשת התב"ע והגשת תוכנית הבינוי השתהתה חמש שנים. לא ברור אם הדבר נעשה מראש בכוונה, על מנת שיהיה מאוחר מדי לערער על התב"ע או בשל רשלנות מצדם, אבל בשורה התחתונה זה פגע ביכולת ההתנגדות והערעור שלנו, בשל השיהוי".
עוד הוסיף סלמה כי "כרגע, מה שנותר מבחינתנו הוא לעמוד על המשמר מול ההיתרים של לביקס שנושקים לים וכן לפעול יחד עם ראש העיר לשינוי תב"ע שבה שני המגרשים שעדיין לא שווקו יוסבו לשטח ציבורי, דבר שימנע בנייה בעתיד. כל בר דעת מבין שאין צורך בשישה בתי מלון על שטח כל כך מצומצם".