הגינה הקהילתית נסגרה מבלי שאיש טרח להודיע על כך מראש צילום: עירית גולני

תושבי צפון ומרכז העיר זועמים לאחר שהגינה הקהילתית ברחוב מקדונלד נסגרה בעקבות שיפוץ מבנה בשטחה. הבעיה: לא נמצא שטח חלופי והתושבים כלל לא עודכנו. רז משולם, יו"ר ועד מרכז העיר: "כל מה שעמלנו עליו במהלך שנים רבות ירד לטמיון". העירייה "בסיומו של הפרויקט המתחם יכלול מבנים מחודשים של העירייה" 

הגינה הקהילתית החביבה ברחוב מקדונלד בנתניה שירתה נאמנה תושבים רבים בעיר, ילדים ומבוגרים כאחד. חלקם הגיעו כדי לשחק, אחרים מצאו בה תרפיה וגידלו בה ירקות. אלא שלהפתעת כולם הגינה נסגרה לאחרונה בשל שיפוץ מבנה הנמצא בשטחה, זאת מבלי שהודיעו על כך מראש לאיש וחמור מכך, לא דאגו לשטח חלופי עבור תושבי צפון ומרכז העיר, שנותרו כעת ללא הגינה שאהבו כל כך.

"לצערנו גילינו דרך פוסט בפייסבוק שהגינה הקהילתית ברחוב מקדונלד נסגרה לצורך שיפוצים כהכנת מעבר של משרדי העירייה לשטח הזה", אומר יו"ר ועד מרכז העיר, רז משולם. "כל השתילים נזרקו וכל מה שעמלנו עליו במהלך שנים רבות ירד לטמיון. הקטע שהכי עצוב ומרגיז הוא שלא הודיעו לאף בעל גינה שהיא תיסגר בתאריך מסוים, וגם לא לבוא לאסוף את התוצרת החקלאית שלהם. לא הודיעו מראש על שום מהלך שעתיד לקרות בזמן הקרוב".

עוד הוסיף משולם כי רק לאחר מעשה התברר לו כי האחראי על הגינות מטעם העירייה לא נמצא בעבודה כבר למעלה מחצי שנה. "אם היה לו מחליף, אולי היינו מקבלים את המידע הזה", הוא אומר. "בסופו של דבר לא עדכנו אותנו בשום דבר מהתהליך. לאנשים אין גינה קהילתית בכל צפון ומרכז העיר וזה ממש לא נעים. למה אין שקיפות? למה לא מדווחים? איך באי הגינה הקהילתית אמורים לדעת את המידע הזה? זה לא תקין, והרבה תושבים, בעיקר מבוגרים, זועמים על המהלך".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה

העירייה פועלת לשפץ ולחדש את המתחם. בסיומו של הפרויקט המתחם יכלול מבנים מחודשים של העירייה, וכן גינה פתוחה וחניה לרווחת התושבים.