ועדת השמות בנתניה דחתה את הנצחת רוז פיזם רוז פיזם

על שולחנה של ועדת השמות לאתרים ורחובות בעירייה עמדה בקשה להנציח את זכרה של הפעוטה מנתניה, שנרצחה במאי 2008. ההחלטה זעזעה את יו"ר האופוזיציה, טלי מולנר: "מתביישת בהחלטה. בנתניה רק אם אתה עשיר ומקורב – תונצח". העירייה: "הוועדה פועלת בהתאם לקריטריונים"

ועדת השמות לאתרים ורחובות בעיריית נתניה דנה השבוע בבקשות לשמות רבים לשם הנצחתם. אחת מהן נגעה להנצחתה של הפעוטה רוז פיזם ז"ל, שנרצחה במאי 2008 בידי סבה ואמה כשהיא בת 4 וחצי בלבד. האירוע זעזע בזמנו את המדינה לאחר שהמשפחה הסתירה את דבר הרצח במשך כשלושה חודשים, ורק לאחר פנייה לגורמי הרווחה נפתחה חקירה שבסופה התגלתה גופתה של רוז הקטנה.

חרף המקרה הקשה, החליטה הוועדה שלא להנציח את רוז פיזם באמצעות אתר או רחוב, מה שהוביל לתגובה קשה של יו"ר האופוזיציה, טלי מולנר, שהעלתה טענות קשות לאיפה ואיפה באשר לשמות שאושרו, ואף טענה כי האישורים התקבלו בעקבות תשלום של המשפחות לקרן נתניה, דוגמת הנצחת שלמה שרון לפי בקשת השופטת בדימוס רות לבהר שרון.
"אני מתביישת בהחלטת הועדה ולצערי הייתי במיעוט", אומרת מולנר. "צעקתי, התחננתי וראיתי מולי אנשים אטומים שבלי להניד עפעף התנגדו בקור רוח מביש לבקשה. לא ביקשנו רחוב ולא כיכר, אלא אבן קטנה, גינה קטנה ואפילו ספסל עם כיתוב לזכרה".

עוד הוסיפה מולנר כי "הוועדה התנגדה בתוקף כשהיא מפזרת לאוויר שלל תירוצים מביכים כמו אין אישור משפחה, אין מי שיממן ושזה יפתח פתח להורים שילדיהם מתו באופן טראגי והם ירצו גם. לצערי, העשירים ששילמו לקרן נתניה כמו השופטת בדימוס קיבלה הנצחה ראויה ומרכזית לבעלה ונראה שבנתניה אם אתה עשיר ומקורב – תונצח, אבל אם אתה רוז פיזם, בקשתך תדחה על הסף. ממש בושה. בנוסף, אין בכוונתי לשתוק על העובדה שהעבודות לאתר ההנצחה לבעלה של השופטת החלו בשטח עוד בטרם קיבלו אישור ועדה, מה שהופך את זה לחמור ופלילי עוד יותר".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "ועדת השמות לאתרים ורחובות של עיריית נתניה פועלת בהתאם לקריטריונים שנקבעו לפני שנים ומתעדכנים מדי פעם. הילדה רוז פיזם ז"ל, כמו גם ילדים נוספים מנתניה שנפטרו בנסיבות טרגיות, יונצחו במסגרת יום עיון שיוקדש לאלימות נגד ילדים. אנו סבורים כי הנצחה זו, המעבירה מסר חינוכי, משמעותית יותר מפסל או ספסל".