עדן טבע מרקט פולג עדן טבע מרקט עומדת בפני סכנת סגירה

רשת "מגה" הגישה בקשה להקפאת תהליכים של "עדן טבע מרקט" שבשליטתה, זאת בשל חובות של מעל 300 מיליון שקלים. משכורות העובדים טרם שולמו והעובדים עלולים לאבד את פרנסתם  

"כבכל יום שישי, הגעתי לרשת השוק האורגני 'טבע מרקט' בסניף פולג, על מנת לרכוש מוצרים לשבת. למרבה ההפתעה, מדפי הסופר עמדו כמעט ריקים, והמקום נדמה כאילו נשדד" אמרה ענת, לקוחה קבועה מעדן טבע מרקט פולג

"בכל זאת הצלחתי לאסוף מעט מוצרים בעגלה ונגשתי לקופה" הוסיפה ענת "בבואי לשלם לקופאית נאמר לי כי נגמר תוקפו של כרטיס החבר שלי, אך כרגע לא כדאי לחדשו בשל העתיד הלא ברור של הרשת".
גם אתר האינטרנט של ״עדן טבע מרקט״ מבשר כי המצב רע: ״לקוחות יקרים, לא ניתן לבצע הזמנה בחנות האינטרנט עד להודעה חדשה״ כך נכתב באתר.

מה קורה ברשת עדן טבע מרקט?

לאחרונה רשת ״מגה״ המחזיקה בשליטה ברשת ״עדן טבע מרקט״, הגישה לבית המשפט בקשה להקפאת הליכים. הסיבה לכך הן חובות הרשת של כ-310 מליון שקלים: ״עדן טבע מרקט״ חייבת 101 מליון שקלים בגין הלוואה של מגה, 3.7 מליון שקלים כשכר לחודש יוני, 56 מליון שקלים לספקים ונותני שירותים ועוד 75 מליון שקלים לבנקים. במהלך שנת 2014 הרשת הכניסה 405 מיליון שקל, אך רשמה הפסד תפעולי של 14.9 מיליון שקל והפסד נקי של 54.7 מיליון שקל.

חדשות מקומיות - עדן טבע מרקט עומדת בפני סכנת סגירה

גיא פרוביזור, מייסד ״עדן טבע מרקט״ המחזיק ב-49 אחוז ממניות החברה, מאשים את רשת מגה במצב שאליה עדן מרקט נקלעה, חלק מספקי הרשת תולים את האשמה בהחלטות ניהול שגויות של פרוביזור ואילו העובדים טוענים כי המחירים היקרים של הסחורה הם אלו שהובילו למשבר הכלכלי של ״עדן טבע מרקט״ ולירידה בהכנסות. בשל המצב אליו נקלעה הרשת, העובדים לא יקבלו את משכורת חודש יוני בזמן, ונכון להיום, 640 העובדים שרויים בחוסר וודאות לגבי פרנסתם.

"עדן טבע מרקט מצויה במצב קשה זה חודשים ארוכים. היא לא הצליחה לעמוד על רגליה בכוחות עצמה בשום שלב בתקופת פעילותה.״ כך נכתב בבקשה להקפאת הליכים שהוגשה לבית המשפט.״בכל העת נעשו ניסיונות ומאמצים לסייע לה בפעילותה, אולם ללא הצלחה. במשך השנים היא נזקקה לתמיכה של מגה בפעילותה השוטפת. ללא הזרמת כספים כמעט מדי חודש בחודשו ממגה לעדן, היתה עדן מפסיקה את פעילותה הסדירה לפני זמן רב”.

חדשות מקומיות - עדן טבע מרקט עומדת בפני סכנת סגירה

רשת ״מגה״ מקווה כי הקפאת ההליכים למשך 30 ימים תאפשר לחברה לייצב את עסקיה ולנהל משא ומתן על מנת למצוא רוכש פוטנציאלי ל״עדן טבע מרקט״. החברה טוענת כי היא פועלת רבות על מנת למנוע את קריסת ״טבע מרקט״. הרשת הוקמה בשנת 2002, מונה תשעה סניפים עצמאיים ברחבי הארץ ן-14 מתחמים הפועלים בתוך חנויות ״מגה״. ״עדן טבע מרקט״ נחשבת לרשת המובילה בשוק האורגני, ומוכרת בין השאר ירקות אורגנים ללא כימיקלים, מוצרים ללא גלוטן, מוצרי סויה וטופו ומוצרי ניקיון אקולוגיים.