יואל רזבוזוב  בזכות רזבוזוב: אוהד שהתפרע במגרש כדורגל ייכנס לכלא רזבוזוב מחוץ לבית המשפט

בפעם הראשונה בספורט הישראלי, אוהד שתקף במגרש ספורט, נשלח לכלא. בזכות התיקון לחוק הספורט שיזם חבר הכנסת יואל רזבוזוב, אלרועי ידעי, אוהד הפועל ת"א, שתקף את ערן זהבי בדרבי התל אביבי בשנה שעברה, נשלח השבוע ל-14 חודשי מאסר בפועל.

בדצמבר שעבר, שעות ספורות לפני שירד המסך על הכנסת ה-19, הצליח יואל רזבוזוב מנתניה, חבר מפלגת 'יש עתיד', לחוקק תיקון לחוק שמחמיר את הענישה על עבירות אלימות בספורט. מטרת החוק הייתה אחת – להעביר מסר חד משמעי לבתי המשפט, שמגרשי הספורט בישראל אינם שדה קרב, ושמצופה מהם לגלות אפס סבלנות כלפי החוליגנים.

השבוע, חבר הכנסת רזבוזוב, המכהן גם כיו"ר שדולת הספורט של הכנסת, ראה פרי ראשון לעמלו. אלרועי ידעי, אוהד הפועל ת"א, שפרץ לכר הדשא בדרבי התל אביבי בנובמבר 2014 והתעמת עם שחקן מכבי ת"א, ערן זהבי, נענש בעונש מאסר בפועל של 14 חודשים, 10 על אירועי הדרבי ו-4 על פרשה נוספת. ידעי אף הורחק ממגרשי הכדורגל בישראל עד לשנת 2018.

ח"כ יואל רזבוזוב הגיב לאחר גזר הדין: "בית המשפט עשה צדק עם הספורט הישראלי. מתן עונש של מאסר בפועל עולה בקנה אחד עם כוונת המחוקק. רק על ידי ענישה קשה, נוכל להרתיע את החוליגנים. הקביעה ההיסטורית הזו של בית המשפט היא ניצחון של כולנו".

"חשוב שהתהליך למיגור האלימות בספורט שהתחיל היום יימשך גם בעתיד", הוסיף ח"כ רזבוזוב, שהגיע לצפות בדיון בבית משפט השלום בחיפה. "אסור ששוב מערכת המשפט תקל ראש בהשלכות השליליות שגורם עבריין שתוקף ספורטאי, בטח ובטח אם הוא עושה זאת לעיניי מצלמות הטלוויזיה, בשידור חי, ובפני אלפים ביציעים. חובבי הספורט סבלו מהם מספיק. הגיע הזמן להחזיר את המשפחות, הנשים והילדים למגרשים, והגיע הזמן שנקבל את הספורט הטוב והיפה שלנו בחזרה".