שבילי אופנים שישה שבילי אופניים חדשים יובילו לנתניה תמונה: עיריית נתניה

זה אולי עוד לא הזמן לזנוח את המכונית הפרטית, אבל בהחלט צעד בכיוון הנכון. בעקבות החלטת משרד התחבורה על הקמת רשת של שבילי אופניים שתחבר בין מרכזי מגורים לאזורי תעסוקה בערים מרכזיות, מתוכננים כעת שישה מסלולים שיחברו את הפריפריה שמחוץ לנתניה אל העיר עצמה.

מעיריית נתניה נמסר, כי בעקבות פניית סגן ומ"מ ראש העיר, מר אלי דלל, למשרד התחבורה, בחודש אפריל לפני כשנה, בבקשה לקדם רשת של שבילי אופניים מהפריפריה לנתניה, קיבלה העירייה בחודש ינואר האחרון הרשאה להתחיל בתכנון, ובימים אלה מצוי התהליך בעיצומו.

השבילים המיועדים צפויים להיות באורך כולל של 30-40 ק"מ, לפי המתווה הבא – מכפר יונה לנתניה, מפרדסיה לנתניה, מאבן יהודה לנתניה, מלב השרון לנתניה, מחוף השרון לנתניה, ומרמת פולג וקרית נורדאו לאזור התעשייה ספיר ולתחנת הרכבת החדשה.

חדשות מקומיות - שישה שבילי אופניים חדשים יובילו לנתניה
"אני רוכב אופניים אתגרי בעצמי", מספר סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל. "פרויקט האופניים התחבורתי התחיל לפני שנתיים. הסעה באופניים מורידה רכבים מהכבישים, וההשקעות הן מזעריות לעומת השקעות בכבישים ובגשרים".

דלל הוסיף כי ישנם לא קשיים לא מעטים להוציא את הפרויקט לפועל עקב מעורבותם של גורמים רבים: נתיבי ישראל, רשויות שונות, בעלי קרקע, חברת מקורות, חברת חשמל ובזק.

"ההתחלה נראית מבטיחה ואני שמח שאני מצליח לקדם את השבילים הללו לטובת תושבי נתניה והפריפריה", מוסיף דלל. "לפני חודשיים כינסתי את ראשי הרשויות הקשורים לאותם שבילים, והצגתי את התוכניות, את ההרשאות שקיבלנו ממשרד התחבורה ואת החזון. כל ראשי הרשויות בירכו על המהלך. מדובר על עמק חפר, כפר יונה, קדימה , פרדסיה, אבן יהודה, חוף השרון, בית יהושוע, כפר יונה קדימה וצורן".

בדיון שנערך בכנסת לפני כשבועיים, ביקש אלי דלל להוסיף שביל נוסף שיחבר את העיר נתניה לכיוון ת"א דרך הרצליה. "מאחר וקיים כבר שביל אופניים בין הרצליה ותל אביב, אני מעוניין שיחברו גם את השביל מנתניה להרצליה, על מנת שיהיה אפשר לרכב ישירות מנתניה לתל אביב".