פקקי תנועה  השוליים בכביש החוף ימשיכו לשמש נת"צ בשעות הבוקר תמונת אילוסטרציה. צילום:fotolia
שימו לב, הנסיעה בנתיב הימני המוביל למחלף הסירה, אסורה לאורך כל שעות היום, והחל מהשבוע, משטרת התנועה תבצע שם אכיפה מוגברת. השוליים הימניים ממחלף פולג למחלף הסירה, שמשמש כנתיב תחבורה ציבורית בשעות הבוקר, ימשיכו לשמש כשוליים מעבר לשעות הפעילות (9:30-6:30).

מבדיקה שעשתה מערכת 'נתניה נט' מול אגף התנועה, התברר כי הנתיב הציבורי ימשיך לשמש ככזה בשעות הבוקר בלבד, בין השעות 9:30-6:30. ואחרי השעה הנקובה, יהפוך לשוליים לכל דבר, כפי שהיה מאז הוסב הנתיב לנת"צ בספטמבר 2012.   

הנתיב הימני משמש כשוליים 

בכל מקרה, נהגים רבים אינם מודעים לכך שמעבר לשעות הפעילות של התחבורה הציבורית, הנתיב אמור לשמש כשוליים, ובפועל, הוא ממשיך להוות כביש מהיר לאורך כל שעות היום, בשל העובדה שאין לכך אזכור בשלטים הרבים הפזורים לכל אורכו.

נציין כי הקנס על נסיעה בנת"צ בשעות הפעילות הינו 250 ש"ח. הקנס על נסיעה בשולים, קרי אחרי השעה 9:30 בבוקר, הוא 750 ש"ח.

תגובת אגף התנועה

"משטרת ישראל אוכפת כל הזמן בנושא נסיעה בתחבורה ציבורית, בדגש על התקופה של החפירות באזור גוש דן, כדי שהתחבורה הציבורית לא תתעכב. אך קטע הכביש מחלף פולג למחלף הסירה הינו קטע ניסוי, הראשון מסוגו בארץ, בו מתאפשר לכלי רכב ציבוריים: אוטובוסים, מיניבוסים ומוניות, לנסוע בשול הימני המשודרג של הכביש בין השעות 6:30 ועד ל- 9:30 בבוקר. לכן מי שנוהג בקטע הנ"ל בין השעות 06:30 ל- 09:30, ואינו רכב ציבורי, עובר על עבירה של אי ציות לתמרור 501. על כניסה לדרך בה מותרת הנסיעה לכלי רכב האמורים בתמרור נסיעה בנת"צ, הקנס הוא 250 ש"ח. מעבר לשעות הנ"ל, מדובר בשול שאסור בנסיעה לכל כלי הרכב (כולל תחבורה ציבורית). הקנס הקבוע על נסיעה בשול הוא 750 ש"ח".