הפגנה נגד האנטנות הסלולאריות  הפגנה נגד האנטנות הסלולאריות בסמוך לגני ילדים הפגנה נגד האנטנות הסלולאריות | תמונה: מאור דאיה

קרוב למאתיים הורים הגיעו אתמול להפגין כנגד מיקומן של שתי אנטנות סלולאריות בסמוך לגני הילדים החדשים ברחוב השיזף בקרית השרון.

ההורים: "אם לא ימצא פתרון מיידי, נשבית את פתיחת שנת הלימודים". 

עשרות אנשים הגיעו אתמול (שלישי) להפגין נגד הצבת שתי אנטנות סלולריות בסמוך לגני הילדים החדשים שיפתחו השנה ברחוב השיזף בקרית השרון. כזכור, ההורים שילדיהם רשומים לגנים החדשים, גילו לתדהמתם, כי בסמוך אליהם ממוקמות שתי אנטנות סלולאריות שעלולות לסכן את 250 הילדים שצפויים לאכלס את שבעת הגנים שבמתחם. 

רשת מתכתית להורדת רמת הקרינה

לפני כשבוע נפגשו ההורים עם הגורמים הרלוונטיים בעיריית נתניה וביקשו מהם לפעול להסרת האנטנות, או להציע פתרון טכנולוגי שיקטין את רמות הקרינה הנפלטות, כגון הפיתרון שהוצע בעיר כפר סבא, שם מוגן בית ספר ברשת מיוחדת שמקטינה את רמות הקרינה, כמו גם את קליטת הקרינה בתוך האזור הממוגן.

מבדיקה פרטית שהזמינו ההורים התקבלה תוצאה של 0.4 מיקרו וואט לסמ"ר, תוצאה שהיא עדיין בגדר המותר, אולם גבוהה ממה שהם דורשים (0.2 מיקרו וואט לסמ"ר), וכן גבוהה מתוצאות הבדיקה שביצעה העירייה.

תגובת העירייה

מעיריית נתניה נטען שרמת הקרינה במתחם נמוכה מן המותר לפי התקן. תוצאות בדיקת העירייה הראו רמה קרינה הנמוכה מ-0.1 מיקרו וואט בחלק מהמקומות, ועד 0.4 מיקרו וואט במקומות אחרים. נציין כי התקן הישראלי לרמת הקרינה עומד על 0.5 מיקרו וואט לסמ"ר.

"עיריית נתניה מבצעת בדיקות שוטפות בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה והפיקוח על הקרינה ונדגיש כי כל הבדיקות נמצאו תקינות עם רמות קרינה נמוכות מהתקן הנדרש. אנו מבינים את חששות ההורים ולכן פועלים בשקיפות ועושים כל שניתן על מנת להרגיע - ולהלן תוצאות הבדיקות שהועברו גם אליהם. התוצאות הנמוכות מעידות על רמת הבטיחות בגני הילדים, ושוב נדגיש כי בבדיקות שבוצעו באופן שוטף ע״י העירייה ובפיקוח הגנת הסביבה, התוצאות נמצאו נמוכות משמעותית מהתקן הנדרש. כפי שנמסר, עם איכלוס המבנה ייערכו בדיקות נוספות. בטחון ילדינו הוא בראש סדרי העדיפויות ולכן בכוונתנו ליזום פגישה עם ההורים".