נגישות חופים יצאנו לבדוק האם חופי נתניה נגישים לנכים שביל גישה עד קו המים. חוף סירונית | תמונה: עיריית נתניה

לאור הקמפיין שמנהלת עמותת נגישות ישראל להנגשת החופים בארץ לבעלי מוגבלויות, יצאנו לבדוק מה מצב החופים בנתניה. 

בדקנו את שמונת החופים המוכרזים בעיר לפי הפרמטרים שהציגו יוזמי הקמפיין. המצב במרבית החופים אולי טוב ממקומות אחרים בארץ, אך יש עוד מקום לשיפור. 

חנייה 

בחופים בהם קיים חניון לחניית רכבים (כולם, מלבד צאנז ועונות), יש גם מקומות מסומנים לחניית בעלי מוגבלויות. 

הנגשה עד קו המים 

חוף סירונית א', סירונית ב', הרצל וקונטיקי מונגשים באופן מלא לנכים. נתניה הינה העיר הראשונה שהנגישה מספר חופים עד לקו המים עבור אנשים בעלי מוגבלויות, באמצעות עגלת נכים מיוחדת. העגלה מאפשרת לנכה להגיע לקו המים, בעזרת מלווה או בסיוע אחד המצילים. "בשנת 2001 קיבלנו 13 עגלות כאלו כתרומה מהקהילה הצרפתית", מספר ציון שדה, ראש מנהלת החופים. העגלות נשמרות עד היום ונמצאות כולן ליד מגדל המציל.

בחוף פולג השביל לא מגיע עד לקו המים, אלא עד 20 מטר לפניו, ומשם יש עגלה מיוחדת שאפשר לנוע איתה. העגלה נמצאת בסוכת המציל. נכה שמגיע מקבל את העגלה לאחר שנתן פרטים מזהים (ללא עלות) ומחזיר את העגלה בסיום השימוש. עם העגלה אפשר להגיע גם בחוף פולג עד לקו המים. 

בחופים ארגמן, צאנז ועונות, לא קיים מסלול גישה עד לקו המים. 

הנגשה לסככות מוצלות

הנגשה לסככה - מדרך תחת סככת צל, קיים בשני מקומות בסירונית סמוך למעלית, ומשרת את סירונית א' וסירונית ב'. גם בחוף פולג יש הנגשה לסככות. בשאר חמשת החופים לא קיימת הנגשה לסככות צל.  

שרותים ומקלחות לנכים

כמו בהנגשה לסככות המוצלות, גם לגבי שרותים ומקלחות לנכים, יש שרותים ומקלחות בסירונית א' והם משרתים גם את סירונית ב'. בחוף הרצל יש שרותים ומקלחות, המשרתים גם את מתרחצי חוף קונטיקי. בחוף פולג יש שרותים בלבד, מקלחות מתוכננות להיבנות בהמשך. בחוף ארגמן העבודות נמצאות בתהליך ביצוע, יש לציין כי העבודות התחילו ונעצרו בשל מצב השטח, והן אמורות להסתיים לקראת סיום עונת הרחצה הנוכחית. יוקם מדרך עץ שיוביל עד לקו המים, כולל מקלחות, נכון להיום, קיימים רק שרותים. באשר לחופים צאנז ועונות, נמסר ממנהלת החופים כי "אין אפשרות להנגישם בגלל בעיות גובה".

פעילות יזומה לעידוד הגעה לחופים 

ממנהלת החופים נמסר גם כי ביום רביעי, 2.9 ב-10:00 בבוקר, בחוף סירונית, תתקיים פעילות יזומה בשיתוף מעון נכים נתניה, במסגרתה תיערך גם מסיבה עם שירים ופעילויות במטרה לעודד נכים להגיע לים". 

 

חדשות מקומיות - יצאנו לבדוק האם חופי נתניה נגישים לנכים