חורשת הסרג'נטים עבודות יערנות נרחבות בחורשת הסרג'נטים חורשת הסרג'נטים | תמונה: עיריית נתניה

עיריית נתניה תבצע עבודות יערנות בחורשת הסרג'נטים, ביניהם דילול הדרגתי של האקליפטוסים. זאת במטרה לשמר את מרקם החורשה, תוך טיפול בכמה יעדים, בהם בריאות העצים והגדלת המגוון הביולוגי בחורשה

בעת העבודות שיחלו ב-6.9 תהיה החורשה סגורה למבקרים, גם מחוץ לשעות העבודה

סימון העצים ובניית תוכנית העבודה נעשתה יחד עם קרן קיימת לישראל. 
העבודות נועדו לענות על כמה יעדים ובהם היעד הבטיחותי של הורדת עצים מסוכנים, חולים, מאולחים במזיקים, יבשים ומתים. 

יעד נוסף הוא בריאות העצים הגדלים בחורשה. החורשה ניטעה ע"י הבריטים כיער משקי לייצור סמוכות עץ דקות וארוכות לבנייה ובשל כך ניטעה החורשה בצפיפות רבה, דבר שגרם לכך שהעצים אינם מפותחים וסובלים מצפיפות ויובש.
לדברי אביב אבישר, האקולוגית העירונית "קוטר הגזע הממוצע של עץ אקליפטוס המקור בוגר נע סביב כמטר וחצי ואילו בחורשת הסרג'נטים, קוטר הגזע של העצים הרחבים ביותר מגיע לכדי 40 ס״מ בלבד".
במטרה להקל על התפתחות העצים הוחלט לבצע דילול בין העצים שיאפשר לעצים הנותרים להתפתח ולגדול ברווחה.
יעד נוסף הוא הגדלת המגוון הביולוגי בחורשה. הוברר שציפורים ופרפרים כמעט ואינם נכנסים לחורשה. אבישר מציינת "הדבר נובע מכך שהחורשה חד גונית ואינה מציעה מספיק כתמים של פרחי בר ושיחים. דילול היער יאפשר פריחה מוגברת של צמחי בר והגדלת המורכבות המבנית של בית הגידול ועל כן יהפוך את החורשה מזמינה יותר למגוון ביולוגי. בנוסף, נרצה לאפשר התפתחות של עצי אלון שנבטו בתוך היער וכרגע לא מצליחים להתפתח בשל הצללה של האקליפטוסים".
מתוך רגישות לתושבים החליטה העירייה לבצע דילול באופן מדורג. ברצועה של 15 מטר החובקת את השבילים ומתקני המשחק יבוצעו עבודות בטיחות בלבד.