שער בין אודים לפולג "שמורת נחל פולג הפכה לכביש המהיר של תושבי אודים" שער בין אודים לפולג

שער חשמלי חדש שהוקם בשמורת נחל פולג, בשביל בין רמת פולג לאודים, מאפשר מעבר חד צדדי לתושבי אודים בלבד, שמנצלים אותו כדי להגיע עד לחוף עם ג'יפים וסוסים. "שמורת נחל פולג הפכה להיות כביש מהיר עבור כלי הרכב והסוסים של תושבי אודים". 

מתחת לכביש החוף, בין רמת פולג לאודים, הותקן לאחרונה שער חשמלי במקומו של השער הידני שהיה קיים בעבר.

נהיגה מסוכנת, לכלוך, וצואת סוסים, הפכו להיות מנת חלקם של המבקרים בשמורת נחל פולג וחוף פולג בחודשים האחרונים. הסיבה לכך היא הקמתו של שער חשמלי חדש בתוואי השמורה, בשטחו של מושב אודים. שער, שמאפשר מעבר לתושבי המושב בלבד. 

"כמעט לכל תושבי אודים יש שלט לשער"

 בעבר היה קיים שער ידני בעיקר כדי לשמור על בטחון תושבי אודים. משהוחלף השער הידני לשער חשמלי, ביקשו תושבים שלט לשער, "עם הזמן ביקשו תושבים נוספים שלט והיום כמעט לכל תושבי אודים יש שלט, בלי קשר לביטחון, אלא לנוחות, יותר נוח להגיע לים משם" סיפר לנו תושב אודים

חדשות מקומיות - "שמורת נחל פולג הפכה לכביש המהיר של תושבי אודים"

"השמורה הפכה למערב הפרוע" 

"לא ברור למה שמורת נחל פולג הפכה להיות כביש מהיר עבור כלי רכב וסוסים של תושבי אודים. אזור המעבר מתחת לכביש החוף הפך להיות המערב הפרוע, מתרעם דני, תושב רמת פולג, שרץ באזור מדי יום. "אם אני הייתי ראש העיר נתניה, הייתי מציב מחסום זהה בצד הנתנייתי של 'הגבול'". 

"זו חוצפה שאני עושה ספורט ועוברים לידי ג'יפים שמצפצפים לי לזוז מהשביל ומסכנים אותי", מוסיף אלון, שמקיים גם הוא את השגרה הספורטיבית שלו באזור. "כל הרעיון בשער הקודם היה למנוע מעבר של כלי רכב ולאפשר לאנשים ליהנות מפנינת הטבע הזו. עכשיו בכל בוקר כשאני מגיע לשער, אני צריך לרדת מהאופניים ולהעביר אותם אל מעבר לגדר". 

תגובה עיריית נתניה

"מדובר בשטח שאינו בתחום שיפוט העיר ולעירייה אין סמכות לפעול בו. נדגיש כי לא תהיה כל כניסת רכבים, סוסים וכדומה לחופי נתניה והעירייה אוכפת את הנושא". 

תגובת המועצה האזורית חוף השרון

"מדובר בשער בטחון שהוקם לאור גל גניבות רכבים ופריצות לבתים ממנה סבלו התושבים בשנה החולפת. חשוב לציין שמדובר בדרך חקלאית ולא בכביש או דרך מעבר לרכבים. 
השער נועד למנוע חדירת גורמים פליליים או בטחוניים ליישוב, כפי שקרה לא פעם בעבר. לאחרונה אף הוקם ביישוב בסיס הפעלה של מג"ב ממנו יוצאים סיורים יומיים, בין השאר, במטרה למנוע גניבות, פריצות ומקרים בטחוניים.
במקום קיים מעבר רגלי נוח ופתוח לציבור הרחב".