תמונת אילוסטרציה. צילום: fotolia נדחתה העתירה שהגישו תושבי קרית השרון כנגד מגדלי נעימי בע"מ תמונת אילוסטרציה. צילום: fotolia

תושבי קרית השרון עתרו כנגד מגדלי נעימי בע"מ, בטענה שהקימו פרויקט בניגוד לחוק התכנון והבניה. העתירה המנהלית נדחתה, העותרים נדרשו לשלם סך של 27,000 ש"ח הוצאות משפט
התוכנית היא להקים קניון מוזל בן 4 קומות, שבמרכזו סופרמרקט שמיועד לציבור החרדי

פרוייקט "מגדלי נעימי" יכלול 30,000 מ"ר הכוללים שטח מסחרי של 4700 מ"ר

הדיירים ידעו כי בחזית ביתם יוקם פרוייקט משרדים ותעסוקה הכולל מסחר

השופט שינמן שדחה את העתירה על הסף הסביר בין היתר כי "תוצאת העררים או הוצאת ההיתר, אינה נושאות חן בעיני הדיירים הגרים בסמיכות ו/או בעלי העסקים ששיקולים כלכליים אינטרסנטיים עומדים באופן טבעי מאחורי טיעוניהם, היא מובנת, אך אינה בהכרח מובילה למסקנה, שמדובר בהחלטות שיש מקום להתערב בהן", עוד הוסיף כי התוכנית אושרה לפני כ- 21 שנים וסביר להניח שהדיירים שרכשו את דירותיהם בסמוך ידעו היטב, כי בחזית ביתם יוקם פרויקט למשרדים ותעסוקה הכולל בתוכו גם מסחר.

לטענת השופט שינמן, הפרויקט דוקא מיטיב עם הדיירים שכן "הוא יוצר חיץ בינם לבין פסי הרכבת העוברים ממערב" 

עוד טענו התובעים לגבי מיקום החניות. בתשובה לכך הסביר השופט שינמן כי הפרויקט מצוי בשלבים מתקדמים של בנייה, כך שבאופן מעשי לא ניתן לשנות חניות והוסיף כי "גם אם היה נמצא כי היה פגם מסוים במתן האישור או ההיתר בגין החניות, הרי שלא מדובר בחריגה קיצונית ובלתי סבירה מתכנית אלא לכל היותר בסטייה מינורית". ביטול החלטה מנהלית ייעשה רק במקרה בו מדובר בפגם מהותי.

עו"ד קרסטל אלימלך שייצג את התובעים בתגובה

חדשות מקומיות - נדחתה העתירה שהגישו תושבי קרית השרון כנגד מגדלי נעימי בע"מ
גם הוועדה המקומית וגם נעימי הפנימו את ההתנהלות של פרויטים מסחריים מול השכונה. בית המשפט מחדד את הצורך בהפעלת שיקול דעת ורמז באופן ברור שצריכים לחשוב על כך שעסקים צריכים לחיות בהרמוניה עם התושבים. את החנויות המגלומניות שנעימי ביקש להכניס לפרויקט הוא כבר לא יכול להכנס. יש הוראה ברורה שאם נעימי יצטרך להוסיף שטחים למבנה, הוא יצטרך לחפור ולהכניס את החניות כך שיהיו תת קרקעיות. אני חושב שבגדול המאבק הצליח.