שבוע בלי לימודים- תלמידי והורי בית הספר 'הדר ישראל' הפגינו השבוע מול העירייה במחאה על כך שבית הספר שלהם נסגר בשל ליקויי בטיחות בעקבות מזג האוויר והם אינם זוכים לעבור לאחד המבנים הריקים בשכונת דורה. העירייה בתגובה: "פועלים מול משרד החינוך למציאת פתרון"

יו"ר ועד ההורים 'הדר ישראל': "דורשים תנאים אלמנטריים לילדים שלנו"

נזקי השיטפונות נתנו את אותותיהם גם במערכת החינוך: כ-150 תלמידים מבית הספר הממלכתי 'הדר ישראל' בשכונת דורה, הפגינו השבוע יחד עם הוריהם מול עיריית נתניה במחאה על כך שבית הספר שלהם נסגר בשל ליקויי בטיחות בעקבות מזג האוויר הסוער בימים האחרונים. חשוב להדגיש כי בית הספר האמור הוא חלק מפיילוט של משרד החינוך, במסגרתו משולבים בבית הספר הממלכתי גם תלמידים חרדים. לכן, לטענת אנשיו, הם לא זוכים כעת לסיוע עירוני, לו זכו בעבר כשלמדו במסגרת החינוך החרדי הבלתי מוכר.

יוסף בן שמחון, יו"ר ועד ההורים 'הדר ישראל': "יש כאן מאבק שראש העיר מנהלת כנגד הרב משה תורג'מן שהוא נשיא הרוחני של מוסדות החינוך 'הדר ישראל'. ברגע שעברנו לממלכתי והדבר לא היה בהתייעצות עם ראש העיר, גם דברים שבשגרה כמו הסעות ושכירות הפכו להיות נטל על העירייה והקשיחו את העמדות מולנו. אנחנו בהחלט שוקלים היפרדות מהמערכת של הממלכתי חרדי של משרד החינוך ולחזור להיות מוסד מוכר שאינו רשמי. אז התנאים שלנו היו יותר טובים והיה לנו למי לפנות. כיום משרד החינוך אפילו לא מתעניין ולא מגיב. אנחנו מכוונים למטרה אחת – לקיים מקום חינוכי פדגוגי תקני לילדים שלנו. יש בדורה שני מבנים ריקים – 'סיני' ו'מסילות' – ונשמח מאוד לקבל את אחד מהם – שיספיק לנו גם לבית ספר בנים וגם לבית ספר בנות. אנחנו נמצאים כרגע במצב של סוף העולם והוא בלתי נסבל. העירייה אמנם שלחה שיפוצניקים והתנגדנו לזה מראש כי המבנה לא מתאים לא בטיחותית ולא פדגוגית. כבר פנינו למשטרה כדי לקבל אישור לקיים הפגנה רחבה אף יותר, אבל חשוב לי להדגיש שאנחנו לא אויבים של ראש העיר ובסך הכל דורשים תנאים אלמנטריים לילדים שלנו".

אין סיבה שלא נקבל בית ספר כמו כולם

סוזי עקיבא, שבנה לומד בבית הספר 'הדר ישראל', סיפרה: "מדובר בבי"ס ממלכתי דתי של משרד החינוך, שנבחר כפיילוט על אזורי של בי"ס ממלכתי-חרדי, וכתוצאה מכך קולטים ילדים מכל רחבי העיר. יש שני מבנים בדורה שעומדים ריקים ולנו אין בעיה להיות פה. זה לא קורה, אולי בגלל שאנחנו חרדים. לנו במגזר החרדי אין הרבה בתי ספר ואנחנו לא מקבלים מבנים מהעירייה. למה אנחנו לא יכולים לקבל בית ספר כמו כולם? אנחנו תושבים כמו כולם, משלמים מיסים ולא שונים מאף אחד. אני רוצה שהעירייה תיתן לנו לנו את בי"ס 'סיני' (אחד המבנים בשכונת דורה שעומד ריק, א"ב) ושראש העיר, מרים פיירברג, תעזור לנו כמו שהיא עוזרת לכולם. אין סיבה שלא נקבל בית ספר כמו כולם. אני לא יודעת מה הסיבה אבל בעזרת השם אני מקווה שהבעיה תיפתר בקרוב וסומכת על ראש העירייה".

חדשות מקומיות - הפגנה חינוכית בחסות הסערה

סמדר סגל, יו"ר ועד ההורים בנתניה, הוסיפה: "מבחינתי ילדים הם במקום הראשון ולא משנה הצבע, הדת או האמונה. לא צריכה להיות איפה ואיפה וצריך לדאוג לילדים. תלמיד זה תלמיד וכל אחד צריך לקום בבוקר וללכת ללמוד במקום ראוי. אם נוצרה סיטואציה של הצפה או כל דבר אחר– צריך לפתור אותה נקודתית ובהמשך לשבת בצורה מסודרת ולנסות למצוא פתרונות. בסופו של דבר לא צריך לחכות לגשם, ואם הם חושבים שמשהו חסר במוסד החינוך שלהם, יש עם מי לדבר בעיר הזו".

מעיריית נתניה נמסר: הנהלת בית הספר שכרה את המבנה על דעתה ומימונה וקלטה תלמידים ללא תיאום עם העירייה.

בשל הסערה שפקדה את הארץ ביום ראשון האחרון, נגרמו מספר נזקים שכבר מטופלים, כאשר לתלמידים הוצעו חדרי לימוד חלופיים עד לסיום התיקונים. לצערנו, ההורים וההנהלה הביעו התנגדות להצעה משום שהם מנהלים מאבק לקבלת בי"ס אחר בשכונה. כפי שהובהר להם, מבנים אלה מיועדים לאכלס בתי ספר אחרים, כחלק מתכנון כולל של צורכי החינוך בעיר.
יצויין כי לאור חשיבות הנושא, קיים מנכ"ל העירייה, מר אבי בן חמו מפגש עם נציגות הורי בית הספר, בו ציין כי העירייה פועלת מול משרד החינוך למציאת פתרון להדר ישראל וכבר ביום ראשון השבוע – נקבעה פגישה בנושא עם המפקח של החינוך הממלכתי-חרדי, אליה הוזמנה נציגות ההורים.
כידוע למשרד החינוך הסמכות לאשר ולהקים בתי ספר חדשים".