פרסומת פרובוקטיבית של חברת ג'ק קובה המחאה על הפרסומת הפרובוקטיבית פרסומת פרובוקטיבית של חברת ג'ק קובה | צילום: משה קציר
משה קציר מנתניה העלה פוסט מחאה בנוגע לפרסומת של דוגמנית בלבוש פרובוקטיבי בקניון עיר ימים. "יש גבול לדמוקרטיה ולתאוות הבצע של המפרסם", הוא אומר. "לפעמים מחאה יותר חזקה בשאלות מאשר בהפגנות" מהנהלת קניון עיר ימים נמסר בתגובה: נביא את הנושא לידיעת הנהלת הרשת ג'ק קובה"
האמת בפרסום? משה קציר משכונת קריית נורדאו בנתניה העלה פוסט מחאה בקבוצת הפייסבוק 'תושבי רמת פולג-עיר ימים', בצירוף תמונה עם פרסומת מקניון עיר ימים בה מופיעה דוגמנית בלבוש מינימלי ומציגה לראווה בין השאר גרבונים וירכונים.

"האם גם אתם מסכימים שתמונה זו חרגה מגבול הטעם הטוב", כתב קציר ללא סימן שאלה, והוסיף מיד במסר שאינו משתמע לשתי פנים: "טוב תעשה הנהלת קניון עיר ימים אם תסיר אותה ותקבע קריטריוני מינימום לפרסום בקניון".

שלל תגובות ברשת

נכון לכתיבת שורות אלו, זכה קציר לכ-80 לייקים וכמות דומה של תגובות מגוונות. לצד תגובות קצרות עם התשובה הפשוטה 'כן', היו גם מי שהרחיבו וכתבו בין השאר: "ילדים מגיל 3 חשופים לפרסומות הנמוכות הללו, בגיל 8 לובשת שורטים קצרים והעולם מדרדר. זו התוצאה!". מאידך, עלו גם תגובות שלא עשו עניין מהפרסומת בסגנון: "מציע להפסיק עם החפירות בעניין. וואלה, יש כמה דברים יותר חשובים עכשיו. פרופורציה חברים..".
משה קציר עצמו אמר ל'נתניה נט' בסוף השבוע: "אנחנו חיים בדמוקרטיה, ובה מותר הכל. אם הייתי הולך לחנות סקס בעיר, קונה חוטיני אדום ונעמד באמצע הקניון מתחת לשלט, זה היה דמוקרטי אבל כנראה היו מזמינים משטרה וזורקים אותי החוצה – ובצדק. אם יש כללים שחלים עלי, למה אין כללים למנהל החנות או למנהל הקניון? כי הם מקבלים בונוסים? אין כאן עניין של כפייה דתית, אני פשוט חושב שיש גבול לדמוקרטיה ולתאוות הבצע של המפרסם. אני לא יכול להציב את הגבול, אלא להעיר עליו ולהראות להם שהם לא בסדר. שקצת יתביישו ויהיו בני אדם. הם לא היו מוכנים שאף אחת מנשותיהם תצטלם כך או תעמוד כך ברחוב, אז למה זה מותר בקופה בקניון? הכסף מאבד מוסר? קצת התנהגות נאותה כלפי הציבור ושמירה על תרבות לא יזיק. לפעמים מחאה יותר חזקה בשאלות מאשר בהפגנות".

בשנה האחרונה היו שתי מחאות בנתניה בנוגע לפרסומות פרובוקטיביות, שהוצבו בכניסה לנתניה, שלט שובינסטי של חברת גטלדסטאר, והאצבע המשולשת של חברת מאניה ג'ינס שהוביל להסרת השלט. 

מהנהלת קניון עיר ימים נמסר

"אנו מברכים על מעורבות המבקרים בכל המתרחש בקניון, ערים ובוחנים כל פניה לגופה.בעניין השלט הפרסומי- מדובר על חלק מקמפיין רחב של חברה שתחום עיסוקה המרכזי הינו הלבשה תחתונה ועל כן, אין מדובר בניסיון פרובוקטיבי אלא בהצגת מוצר לשם חשיפתו לציבור.

מעורבותכם חשובה לנו ועל כן נביא את הנושא לידיעת הנהלת הרשת ג'ק קובה"