ריקו שירזי שירזי הורשע בעבירות הלבנת הון, איומים ושיבוש הליכי משפט ריקו שירזי | תמונה: פייסבוק

​שמונה שנות מאסר נגזרו הבוקר על ריקו שירזי, בגין עבירות מס, שיבוש הליכי משפט ואיומים על חוקרים. בית המשפט המחוזי קבע: מעשיו של שירזי בוצעו תוך ניצול המוניטין כאדם מסוכן
כתב האישום הוגש כבר בשנת 2011 לבית המשפט המחוזי בתל אביב

כתב האישום הוגש לאחר חקירה מקיפה שהתנהלה ע"י צוות חקירה משותף של משרד חקירות מע"מ ומכס ת"א, יחידת יהלום ברשות המסים והיחידה הארצית לפשיעה כלכלית במשטרה.
שירזי הורשע בניסיון להסתיר הלוואות שנתן בריבית קצוצה על מנת להתחמק מתשלומי מס הכנסה ומע"מ ובהלבנת רכוש שמקורו בעבירה. עוד הורשע שירזי כי איים על אחד הלווים כאשר לא עמד בפרעון ההלוואות והריבית ועל חוקרי מע"מ במהלך החקירה. שירזי הורשע גם על שהעלים מביתו את רשימת הלווים בהמהלך החקירה והכחיש את העובדה שרשימת לווים נמצאה במקום המסתור לפני שנעלמה.
היום גזר כבוד השופט ד"ר עודד מודריק על שירזי שמונה שנות מאסר מצטבר בפועל, הכוללים שש וחצי שנות מאסר בגין הוצאת חשבוניות פיקטיביות בסך של מעל 25 מיליון ש"ח במטרה לסייע לאחר להתחמק מתשלום מס, התחמקות מתשלום מס בשל הכנסות בסך של מעל 3 מיליון ש"ח, תשלום מע"מ של 503,600 ₪ והלבנת הון בסך 14.5 מיליון ש"ח. שנת מאסר בפועל נגזרה על שירזי בגין שני סעיפי איומים וחצי שנת מאסר בפועל בגין שיבוש הליכי משפט. כמו כן גזר בית המשפט על שירזי קנס בסך של מיליון שקלים.
עו"ד אורי שפיגל מהמחלקה לתיקים מיוחדים ברשות המסים "גזר הדין החמור מהווה דוגמה להישגים אליהם ניתן להגיע במאבק משותף של מערך אכיפת החוק בפשיעה חמורה ולתמורה הייחודית שיש לרשות המסים למאבק הזה ולהבאת העבריינים לדין".