צומת פולג עבודות להרחבת ושדרוג צומת פולג צומת פולג | תמונה באדיבות עיריית נתניה

עיריית נתניה יוצאת בימים אלה לביצוע עבודות שדרוג והרחבה של אחד מהצמתים החשובים בעיר, המנקז אליו נפחי תחבורה גדולים במיוחד, המגיעים ביום נתון אף ל – 75,000 כלי רכב
מדובר בנתון גבוה במיוחד, בקנה מידה עירוני ואף בקנה מידה ארצי.

עבודות השדרוג וההרחבה יבוצעו בצומת פולג (מפגש הדרכים בן גוריון, פנחס לבון ושז"ר) בהשקעה של כמיליון ושלוש מאות אלף שקל. העבודות הן נועדו לשפר את התנועה בצומת תוך הכנסת שינויים גיאומטריים בצומת, הוספת נתיבים והכנסת שינויים בתוכניות הזמנים של מערך הרמזורים וכן שדרוג תשתית הרמזורים. 

צפי לסיום העבודות: שלושה חודשים

העבודות אותן מבצעת כיום עיריית נתניה יצטרפו לעבודות שהושלמו על ידי חברת נתיבי ישראל, במסגרתן לראשונה בישראל הפכו שולי הכביש הימניים של כביש החוף (כביש 2) בקטע שבין מחלף פולג לצומת כפר שמריהו כנתיב תחבורה לאוטובוסים בלבד. ההחלטה נועדה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית ולאפשר זרימה חלקה יותר של כלי הרכב הפרטיים מצומת זו ואילך, לאורך כביש 2. הצפי לסיום העבודות יהיה כשלושה חודשים.

חיבור רח' איינשטיין לכביש החוף

מרים פיירברג-איכר: "עיריית נתניה מקפידה לפתח את התשתיות התחבורתיות ברחבי העיר, במטרה להקל על תנועת הנהגים והולכי הרגל בנתניה, תוך שיתוף פעולה הדוק עם משרד התחבורה ועם החברה הלאומית לתשתיות תחבורה. כך למשל, בעקבות פנייתי בנושא, יצאו העירייה וחברת נתיבי ישראל לביצוע עבודות הפיתוח של חיבור רח' איינשטיין לכביש החוף, עבודות שנועדו לאפשר כניסה ויציאה מנתניה מכיוון צפון."

מהם השינויים המתוכננים?

מאלי דלל, מ"מ ראש העיר נמסר כי משדרגים את הצומת כך ש "מתווסף נתיב למגיעים מאזור התעשיה, כך שיהיו שלושה נתיבים שמאלה, במקום שניים. 
בשדרות בן גוריון יתווספו שני נתיבים- נתיב מכל צד. נתיב אחד לפונים צפונה ונתיב נוסף לפונים דרומה. 
למגיעים מפולג אין כרגע שינוי.