הקשר הצרפתי הקשר הצרפתי הקשר הצרפתי | צילום: fotolia

עולה חדש מנתניה, חשוד בהונאת תקשורת כלפי אלפי אזרחים מצרפת יחד עם שלושה חשודים נוספים 

החשוד מנתניה שוחרר בשלישי האחרון למעצר בית יחד עם שני חשודים נוספים. מעצרו של חשוד נוסף (המתכנן) הוארך 

ארבעת החשודים נעצרו ב-22.1.16 בחשד כי חברו יחד בישראל לביצוע הונאת תקשורת כלפי קורבנות בחו״ל באמצעות חיובם בעבור שרותי תקשורת שכלל לא התכוונו לצרוך.

חויבו בתעריף שיחה בינלאומית

לשם ביצוע העבירות שכרו החשודים, על פי החשד, משרד בתל אביב והצטיידו במיכשור טלפוניה ומיחשוב, באמצעותו שלחו הודעות אקראיות לאלפי אזרחים בחו״ל בנסיון לגרום להם להתקשר חזרה לקו טלפון המצוי בשליטתם. 

הארבעה התקשרו לאזרחים צרפתים באמצעות רובוט שהשאיר הודעה עבורם לגבי דואר שממתין להם. על מנת שיוכלו לקבל פרטים נוספים על דבר הדואר, עליהם להתקשר למספר טלפון שהושאר בהודעה. האזרחים הצרפתים התקשרו למספר הטלפון, אותו השכירו החשודים מחברה צרפתית.
החשודים, על פי החשד, התקשרו עם חברות תקשורת במדינת היעד של הקורבנות, תוך שיטוי החברות באופן שכל שיחה נכנסת לקווי הטלפוניה שברשות החשודים תחוייב בגין זמן אויר בשווי התקשרות בינלאומית והחלק היחסי בחיוב יועבר לחשבונות בנק המצויים ברשות החשודים. 

10 חודשים בארץ

בדבריה של עו"ד לירן פרידלנדר באה כוחו של החשוד מנתניה נאמר "מדובר בבחור צעיר, בן 24 עולה חדש, שנמצא סך הכל 10 חודשים בארץ, כאשר לא היה לו שום קשר לתכנון העבירות"

החשוד מנתניה שוחרר בערבות של 5000 ש"ח למעצר בית, נאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים למשך 45 יום וכן חל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 90 יום. כמו כן עליו להתייצב להמשך חקירה בנושא.

מהמשטרה נמסר כי על פי החשד, ההונאה שביצעו התעתדה להזרים לכיסם של המעורבים סכומי כסף גדולים והודות לפעילות המשטרה - סוכלה ונקטעה עוד בראשיתה.
החקירה מנוהלת על ידי המשטרה בשת״פ הדוק עם גורמי אכיפה בחו״ל ובליווי פרקליטות מחוז תל אביב.