מחאת הכבלים. צילום| fotolia תהליך ההתנתקות: על סערת הכבלים בנתניה מחאת הכבלים. צילום| fotolia
פורום השכונות בנתניה מוביל מאבק למען השוואת מחירי חבילות הכבלים לאלה של תושבי הקיבוצים. חבר פורום השכונות, מאור דאיה: "במידה והמו"מ עם חברות הכבלים לא יצלח, נצא בקריאה לתושבים להתנתק"
הרוחות סוערות בפורום ועדי השכונות בנתניה, שיצאו בקריאה משותפת לוועדים השונים בעיר, על מנת להתאגד למען הורדת מחירי הכבלים והשוואתם לאלה של תושבי הקיבוצים. 
"לאחר הרישום באתר, נפנה לקבלת הצעת מחיר שווה מכל אחת מהחברות", נכתב בפנייה. במידה ולא נקבל מחיר דומה לקיבוצים, נבקש מכם להתנתק מיידית. רק כך נוכל להשיג את מה שמגיע ל'קיבוץ נתניה' ". בפנייה ברשת החברתית הופנו התושבים גם לדף המחאה בו יוכלו להירשם ולהירתם למאבק. 
מאור דאיה, תושב קריית השרון וחבר בפורום השכונות שמוביל את המאבק עבור תושבי נתניה: 
"נרשמו כבר מעל 1,400 איש באתר שלנו ומדובר ביוזמה כללית לכל נתניה, כשיש לנו מבחר של תושבים מכל השכונות. המטרה היא לקבל מחירים זולים כמו הקיבוצים". 

אפליה מגזרית

דאיה מדגיש שמדובר במאבק ארצי, שצבר תהודה לאחר שהחל בפתח-תקוה. "פתח-תקוה היא ממובילת המאבק הארצי", אומר דאיה. "שם יש כבר מעל 500 מתנתקים. ראינו מה הם עושים שם והרמנו את זה בנתניה. אנחנו עומדים בקשר ופועלים בתיאום גם עם נציגים מערים נוספות. מדובר באפליה מגזרית ואנחנו משלמים גבוה בניגוד לקיבוצים. זה פשוט לא הוגן". 
מה הצעד הבא שלכם?
"עדיין לא יצאנו בקריאה להתנתק אבל נעשה את זה ממש בקרוב אם המו"מ עם חברות הכבלים לא יצלח. כיוון שמדובר במאבק ארצי, אנשים כבר פנו לפני כשבוע גם ליס וגם להוט ואנחנו מנסים לראות איך אפשר להתקדם בנושא, תוך פעילות מרוכזת בנתניה. שוב, במידה והמו"מ לא יצלח, מי שירצה להישאר ולשלם גבוה זו בחירה שלו, אבל אנחנו מקווים שיתמכו במחאה ומבטיחים לעזור לאלה שיחליטו להתנתק. במקביל קיבלנו פנייה מחברת סלקום שנתנה לנו אלטרנטיבה של חבילה רחבה ואטרקטיבית לתושבי נתניה. היא לא מפורסמת ברבים ומיועדת רק למי שנרשם בדף המחאה שלנו. בסופו של דבר זו מחאה צודקת, ואני מקווה שחברות הכבלים לא יפלו תושבים רק בגלל שהם לא חברי קיבוץ".