הקונסרבטוריון העירוני הקונצרט בוטל, הילדים מאוכזבים הקונסרבטוריון העירוני | תמונה: היכל התרבות
מורי הקונסרבטוריון בנתניה נאבקים על משכורתם ובינתיים, הילדים סובלים. בוטל הקונצרט אליו מתכוננים הילדים הנרגשים כבר חודש שלם. העירייה בתגובה: "לעירייה אין כל חובה לממן חוגים והקונסרבטוריון הינו חוג למוזיקה"
ב', אבא לילדה מהקונסרבטוריון: "כולנו מאוכזבים, אבל הבת שלי לקחה את ממש קשה, חושבת שלא נשמע אותה יותר מנגנת" 

רן ארז, יו"ר וועד הקונסרבטוריון, העביר מכתב לעיריית נתניה בו דורשים מורי הקונסרבטוריון להשוות את שכרם לזה של מורי התיכון. במכתבו טוען ארז כי "מורי הקונסרבטוריון מועסקים ע"י העירייה בתנאים של עובדי קבלן ואף פחות מזה. מדובר בניצול של מורים מומחים בתחומם אשר עובדים ללא אפשרות לצאת לשבתון, ללא קידום בשכר, ללא כל קשר בין השכלתם האקדמית לשכר שהם מקבלים, ללא קידום בוותק, בהעסקה אישית לפי שעות, בלי ימי מחלה וללא כל ביטחון תעסוקתי וסוציאלי. יתר על כן, בחלק מהמקרים הם מועסקים כעובדי קבלן ללא זכויות בבתיה"ס ואף מכינים תלמידים לבגרות".

"זלזול מצד העירייה"

ארז טוען כי עיריית נתניה מתחמקת מעל שנתיים מלהסדיר עבור מורים אלו הסכם קיבוצי, טוען במכתבו "כנראה נושא המוזיקה והקונסרבטוריון לא חשובים כל כך לעירייה ולכן היא עושה כל מאמץ לגבות מההורים עוד ועוד כסף ולהעסיק את המורים בתנאים של עובדי קבלן".
מדובר לטענתו של ארז בחוסר התייחסות של העירייה לסכסוך העבודה שהוכרז ע"י הארגון בסוגיות אלו. "יש בכך זלזול מצד העירייה לא רק במורים אלא גם בתלמידים ובהוריהם. כנראה זה מותר כאשר הבחירות אמורות להתקיים רק בעוד מספר שנים".

"מנהלים את המאבק על גבם של הילדים"

"הבת הגדולה שלי התכוננה לקונצרט הזה כבר יותר מחודש, בשעות נגינה אינסופיות בקונסרבטוריון ובבית. היא חיכתה לו בכליון עיניים והזמינה את כל בני המשפחה להגיע ולשמוע אותה מנגנת. כולנו מאוכזבים ובעיקר הבת שלי שלקחה את זה קשה וכעת חושבת שלא נשמע אותה יותר מנגנת" מספר ב' אבא לילדה מהקונסרבטוריון ומוסיף "למה מנהלים את המאבק על גבם של הילדים? חבל שהעיריה משלמת להם שכר רעב, אבל צריכים לפתור מחלוקות במו"מ ובטח לא להתנהל כך, אנו משלמים על החוגים האלה במיטב כספינו ומחנכים את ילדינו לחינוך לתרבות, השביתה הזו איננה חינוך לתרבות, היא ההיפך מזה. אני מקווה שהצדדים יסגרו את המחלוקות בינהם, יאפשרו לילדים לחזור לשיגרה ולקיים את הקונצרט שהם כה מצפים לו

תגובת העירייה: "מופתעים מהצעד החד צדדי" 

נדגיש כי העירייה רואה חשיבות רבה בטיפוח התרבות ובמסגרת זו מסבסדת כל תלמיד בקונסרבטוריון בלמעלה מ-3000 ₪ לשנה בממוצע, בנוסף למלגות בהיקף של רבע מיליון ש"ח. זאת לצד השקעה נרחבת בעלות של מיליוני שקלים בבניית תשתיות וסביבה לימודית איכותית הכוללת חדרי לימוד, חדרי ספח וכל הנדרש.

למען הסר ספק נציין כי מדריכי הקונסרבטוריון מקבלים שכר ראוי והוגן, אנו בעיצומו של משא ומתן וכן בהליך גישור אצל עו"ד לילאן ממשרד התמ"ת.

אנו מופתעים מהצעד החד צדדי אותו נוקט רן ארז שכן לטובת שיפור תנאי שכרם של המורים נקבעה פגישה בתאריך 7 בפברואר, בעוד כשבוע ימים.
ביטול הקונצרט לו חיכו התלמידים לאורך כל השנה, הינו צעד קיצוני ביותר העלול להביא לכריתת הענף עליו יושבים המורים. אנו רואים אקט זה, שיביא לפגיעה בתלמידים, בחומרה רבה והמהלך אותו מוביל רן ארז הינו התערבות בתחום החינוך הבלתי פורמאלי.

נבהיר כי לעירייה אין כל חובה לממן חוגים והקונסרבטוריון, חשוב ככול שיהיה, הינו חוג למוסיקה. מה גם שדרישתו של רן ארז תביא בהכרח להוצאה כספית נוספת מכיסי ההורים – דבר לו העירייה מתנגדת.

עוד חשוב לציין כי הדרישה להשוות את שכרם של מורי הקונסרבטוריון למורי התיכון אינה סבירה בעליל, משום שמורי תיכון מלמדים עשרות תלמידים בקבוצה, מחברים ובודקים בחינות ועבודות, מטפלים בכל הבעיות המורכבות בכיתה ומחוצה לה ועוד, ואילו מורים לנגינה בקונסרבטוריון מלמדים באופן פרטני, תלמיד אחד, שבחר ללמוד אצל מורה מסוים. אין כל בסיס להשוואה ביניהם, ומכאן שעצם הדרישה להשוואת השכר היא שערורייתית ופוגעת בראש ובראשונה במורי התיכון ובמעמסה המוטלת על כתפיהם.