רשות המסים רשות המסים פשטה על עסקים בנתניה והסביבה רשות המסים | אילוסטרציה: fotolia

אנשי יחידת רשות המיסים ערכו השבוע מבצע ביקורת רישום הכנסות בנתניה והסביבה, במסגרתו נערכו 194 ביקורות בעסקים במגוון תחומים. סוכן ביטוח שלא רשם 64,000 ₪ "רואה החשבון רושם פעם בחודשיים"

הפשיטה על עסקים נערכה בין היתר, בנתניה, אבן יהודה, עמק חפר ותל מונד.

בבדיקת הפקדות בנק של סוכן ביטוח מתל מונד נמצא כי הכנסות בסך של כ- 64,000 ₪ שהתקבלו מחברת ביטוח לא נרשמו בספרי העסק. סוכן הביטוח הסביר "אני מעביר לרואה החשבון ופעם בחודשיים הוא רושם".
אצל יועץ חברות גילו מבקרי הרשות הכנסות שאינן רשומות בסך של כ- 30,000 ₪. היועץ טען "לפעמים אני מפגר במספר ימים בהוצאת החשבוניות והקבלות". 

פשיטות אצל עורכי דין

במשרד של עורך דין מנתניה מצאו המבקרים כי שתי העברות בנקאיות משני לקוחות שונים בסך של כ- 18,000 ₪ לא נרשמו בספרי העסק. עורך הדין הסביר "לא ידעתי אפילו שהכסף עבר". עורכת דין נוספת בנתניה לא רשמה 2100 ₪ שקיבלה בגין החזר אגרות בית משפט, היא הסבירה "לא ידעתי שצריך לרשום".

פשיטות נוספות

בעסק לקידום מכירות בנתניה לא נרשם צ'ק שהתקבל על סכום של כ- 7500 ₪. בעל החברה טען "נראה לי שהלקוח התחרט על העבודה שהזמין" בעל מגרש מכוניות בטייבה לא רשם צ'ק של 2500 ₪ שנתקבל כחלק מעסקת מכירת רכב. בעל המקום הסביר "העברתי את הצ'ק לחברה שקניתי ממנה את הרכב וברח לי מהראש".

המבצע נערך כחלק מפעילות רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, להגברת פעילות האכיפה ושיפור כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחים וגביית מס בזמן אמת ולהגברת השוויון בנטל בקרב האזרחים