עדלאידע נתניה הצעה: להזיז את העדלאידע בפורים עדלאידע נתניה | תמונה: עיריית נתניה

חבר מועצת נתניה, ד"ר ישראל שיטבון, בישיבת המועצה האחרונה "קיום תהלוכת עדליידע ביום הפורים עצמו מחלק את העיר למשך כל היום לשניים, הדבר מקשה על קיום מצוות משלוח מנות בין איש לרעהו, מציע להזיז את יום התהלוכה"

בישיבת המועצה האחרונה של עיריית נתניה עלתה לדיון סוגיית העדלאידע בפורים. חבר המועצה, ד"ר ישראל שיטבון, הציע כי מאחר ונוצר קו הפרדה בין שני חלקי העיר, יש להזיז התהלוכה

עדלאידע נתניה | תמונה: עיריית נתניה

קיום תהלוכת עדלאידע ביום הפורים עצמו "מחלק את העיר למשך כל היום לשניים וקו ההפרדה הינו רחוב הרצל. מעבר בין שני חלקי העיר כמעט בלתי אפשרי אין יוצא ואין בא ויכול לקחת שעות", לדבריו של ד"ר שיטבון, "הדבר הזה מקשה מאוד על הציבור לקיים אחת ממצוות החשובות של היום, משלוח מנות איש לרעהו או להתארח בסעודת פורים מחוץ לבית, אם החבר או מקום הסעודה הינם מעבר לקו הפרדה והגענו למצב שקיום התהלוכה במתכונתה הנוכחית, הדבר מתנגש עם קיום מצוות היום הקדוש הזה".

לכן מציע ד"ר שיטבון להעביר בכל שנה את תהלוכת עדליידע, "שממילא מתרחקת בנתניה יותר ויותר ממסורת ישראל, לפני או אחרי יום פורים. פתרון זה בכל מקרה כבר מבוצע בימי פורים גשומים ואפשר בקלות לאמצו באופן קבוע".

מנהל ישיבת המועצה, שלמה ישי ענה כי במקום תהלוכת אדלאידע, יתקיים השנה, כמו בשנה שעברה, אירוע קונספט "פורים מהסרטים" בכיכר העצמאות בתאריך 24.3.2016, באירוע הקונספט הרחובות בעיר יישארו פתוחים למעט כיכר העצמאות, כך שלא תתקיים תהלוכת האדלאידע.

שיטבון בירך על ההחלטה וציין כי מעדיף להוסיף תוכן יהודי לאירוע