בית המשפט המחוזי גזר היום את עאמר אבו דקה, מאסר עולם וקנס בסך 688,000 אלף שקל שישולמו למשפחה, על רצח יצחק אלגבי ז"ל ממושב אביחיל

הרצח בוצע באוקטובר 2012, בשעת ערב מוקדמת, במושב אביחיל - עאמר אבו דקה דקר את יצחק אלגבי בבית החזה וגרם למותו באמצעות מברג.

 

יצחק אלגבי ז"ל

עאמר אבו דקה הורשע כי רצח את אלגבי והשאיר אותו להתבוסס בדמו פרץ דרך החלון באמצעות מברג ופתח את הדלת לשלושת חבריו. באותה עת יאלגבי ז"ל מביתו לכיוון הבית בו התגוררה ביתו על מנת לקחת כיכר לחם לארוחת הערב בביתו. 

התובעת, עו"ד יעל בן שמואל, ביקשה לחייב את הנאשם בפיצויים לאלמנה, לארעת ילדים וכן לשלושה מהנכדים הקטינים שהיו נוכחים בבית סבם המנוח בעת ביצוע הרצח בבית הסמוך, לשם הלך הסב כדי להביא לחם לארוחת הערב. עוד הדגישה עו"ד בן שמואל את הטלטלה הגדולה, האובדן והכאב לכל בני המשפחה, את הפגיעה הנפשית, כמו גם הפגיעה הממונית וכן את הצורך של הקטינים לעבור טיפול נפשי.

הסנגורית, עו"ד לילך גולן דקל, טענה בתשובה, כי הנאשם הוא גנב בדרגה נמוכה ביותר בהיררכיית הפשיעה. הוא לא הצטייד בנשק חם או קר, אלא בא עם כלי פריצה בלבד ולא רצה להקלע למצב אליו נקלע.

בית המשפט גזר היום (שלישי) על הנאשם מאסר עולם וכן קנס בסך 688,000 ש"ח: לאלמנה סך של  258,000, לארבעת הילדים הבגירים סך של 100,000 לכל אחד ולשלושת הנכדים הקטינים שנכחו במקום בעת הרצח, סך של 10,000 לכל אחד. סכום הרצח סכום הפיצויים הכולל יעמוד על 688,000