פעוט איבד חלק מאיבר מינו לניאדו: פעוט איבד חלק מאיבר מינו פעוט איבד חלק מאיבר מינו | אילוסטרציה: fotolia

בית חולים לניאדו: חבישת פעוט מדמם לאחר ברית מילה גרמה לפעוט לאבד חלק מאיבר מינו
בתביעה נגד בי"ח לניאדו, שהגישו ההורים נטען שצוות בית החולים לא הסיר את תחבושת הלחץ מאיבר מינו של הפעוט ושחרר אותו לביתו למחרת כשהתחבושת עדיין על גופו.

פעוט איבד חלק מאיבר מינו | אילוסטרציה: fotolia

לדברי ההורים, הם הבחינו כי הדימום מאיבר מינו של בנם לא נעצר לאחר ביצוע ברית המילה והם פינו אותו באופן מיידי לבית החולים לניאדו.

תחבושת לחץ לא הוסרה

במיון בית החולים נבדק התינוק ע"י אורולוג, שאבחן דימום חריג מאיבר המין. בדיקות הדם נמצאו תקינות. האורולוג ביצע החלפה של התחבושת שנחבשה ע"י המוהל, בתחבושת לחץ עם חומר עוצר דימום והפעוט אושפז להשגחה למשך הלילה.
למרות שבמהלך אשפוזו של הפעוט פסק הדימום, צוות בית החולים לא הסיר את תחבושת הלחץ והורה על שחרורו של הפעוט כשתחבושת הלחץ עדיין על איבר מינו.

לא ניתנה הנחייה למעקב

לדברי ההורים, הם הונחו לדווח לבית החולים במקרה של דימום, אך לא נאמר להם דבר על הסיכון של התינוק להתקשות במתן שתן, או לפתח נמק באיבר מינו ולא ניתנה להם הנחיה לעקוב אחר מראהו ותפקודו.
למחרת שחרורו מבי"ח בשעות הערב, הזמינו ההורים לביתם את המוהל שביצע את הברית לצורך ביקורת. בהגיעו, הופתע המוהל מהטיפול שניתן לפעוט בבי"ח ומכך שלא הוסרה תחבושת הלחץ תוך זמן קצר לאחר שהונחה. המוהל שחרר מיידית את התחבושת ולחץ על בטנו של התינוק. כתוצאה מהלחץ, הטיל הפעוט שתן בכמות רבה והמוהל החליף את החבישה בתחבושת רגילה.
אלא שהנזק כבר נעשה ובאיבר מינו של התינוק פשה נמק. התינוק הובהל לשורת בדיקות וטיפולים כירורגיים, בין השאר בבי"ח מאיר, שם נותח בהרדמה כללית. חרף אשפוזו, איבד התינוק חלק מעטרת איבר המין ומתזזוה של פתח השופכה.

"קשיים בהקמת משפחה"

חדשות מקומיות - לניאדו: פעוט איבד חלק מאיבר מינו

בתביעה שהוגשה ע"י עו"ד עדי אברג'יל ברוורמןנטען כי התינוק החלים, אך איבד חלק ניכר מאיבר מינו, הוא סובל מנכות קשה ועתיד להמשיך גם בבגרותו להטיל שתן שלא כדרך הטבע, אלא מחלקו התחתון של איבר המין.
לדברי עו"ד אברג'יל, הילד לא יוכל לתפקד בעתיד כיתר בני גילו, באופן שעשוי להשפיע על עיסוקו ויכולתו להשתלב בחברה, ואף עלול לגרום לו לבעיות פוריות ולקשיים בהקמת משפחה.
"אין כל ספק שקשייו הגופניים והנפשיים של הילד יחמירו בעתיד, ככל שיגדל, והוא יאלץ להתמודד עם תחושות של בושה, חוסר ביטחון, פגיעה בביטחונו ובדימוי העצמי עד כדי נכות נפשית", לדבריה של עו"ד אברג'יל. "כל זאת כאשר לאורך השנים יהיה עליו להתמודד עם נכותו ועם תגובות הסובבים אותו. מיותר לציין כי התמודדות זו, ובמיוחד בגיל ההתבגרות, תותיר בעתיד צלקות בנפשו".

בתביעה, תובעים ההורים, באמצעות עו"ד אברג'יל, פיצויים על סך 2.5 מיליון שקלים מביה"ח לניאדו בנתניה, וזאת לא רק על הסבל והכאב שנגרמו לבנם ובשל הנזקים הנפשיים העתידיים מהם הוא עתיד לסבול, אלא גם בשל הפסדי שכר שנגרמו להם, ובשל הנזק הנפשי ממנו הם סובלים, בעיקר בשל תחושת האשמה שהם נושאים עמם.
התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בנתניה.

בניגוד לפרקטיקה הרפואית המקובלת

לתביעה צורפה חוות דעתו של ד"ר לאונרדו סיפלוביץ, מומחה לכירורגיה כללית וילדים שקבע כיצוות בית החולים פעל בניגוד לפרקטיקה הרפואית המקובלת, וגרם ישירות לנכות ממנה סובל הילד. עוד אמר ד"ר ברוורמןכי ההנחיה להפסקת דימום לאחר ברית כוללת מספר צעדים: "כדי לשלוט על אזור הדימום, יש להפעיל לחץ על האזור במשך 10-20 דקות, להניח תחבושת היקפית, לוודא תוך זמן קצר כי אכן עצר הדימום ולהסיר את התחבושת".

מביה"ח לניאדו נמסר כי: "כתב התביעה התקבל בימים אלה, אנו לומדים את הפרטים ונגיב במפורט בבית המשפט בו מתנהל ההליך"