בית הכנסת הגדול בנתניה הצעה: לספק מקום תפילה לכל תושבי העיר בית הכנסת הגדול בנתניה | תמונה: עיריית נתניה

חבר מועצת נתניה, ד"ר ישראל שיטבון, בישיבת המועצה האחרונה "חובת ראשות העיר לספק מקום תפילה לכל תושבי העיר"

בישיבת המועצה האחרונה של עיריית נתניה עלתה לדיון סוגיית מקומות התפילה לתושבי נתניה.

 

בית הכנסת הגדול בנתניה | תמונה: עיריית נתניה

העיר נתניה, כמו מספר ערים בארץ, גדלה בשנים האחרונות ונבנו מספר שכונות חדשות.בשכונות חדשות אלו וגם בשכונות מחודשות לתושבים חדשים רבים אין מקום תפילה, לטענתו של ד"ר שיטבון, בעיקר בשבתות וימים טובים. "בשכונה אחת חלק מהתושבים מתפללים בבית הכנסת של אחד מבתי המלון בקרבת השכונה", מספר ד"ר שיטבון "ותלויים ברצון הטוב של המנהל התורן. דווח לי שלעיתים אוסרים עליהם להיכנס בשל אירוע של אורחי המלון".
"הסדרת מקום תפילה הינו שירות חיוני המגיע לכל תושבי העיר כמו גן ילדים ובית ספר וחובה על ראשות העיר לדאוג לכך בעצמה או באמצעות פנייה למשרדי הממשלה הרלבנטיים כפי שהיא עושה ליתר השירותים. ברצוני להדגיש: לא מדובר בבניית בית הכנסת אלא בהקצאת מבנה או חדר שישמש מקום תפילה" אמר ד"ר שיטבון בישיבת המועצה והוסיף "הנני מבקש מהמועצה לדון בהקמת ועדה שתיקבע קריטריונים שלפיהם קבוצת תושבים תהיה זכאית לשירות זה".

מנהל ישיבת המועצה, שלמה ישי אמר בתגובה כי אם תמצא קבוצה רצינית של אנשים שיבקשו פתרון להתפלל, יימצא להם פתרון. לכך לא צריך וועדה, אלא דרך מנהל חינוך וראש העיר- תמצא עבורם כיתה בבית ספר בתנאים מסוימים. עוד הוסיף ישי כי אינו יכול להתחייב לכך, אולםיש רצון עקרוני לעזור במקרים כאלו ויש לבדוק באם ימצא בי"ס פנוי, או כיתה פנויה וכל מקרה ידון לגופו.