בית ספר ברקאי  תוצאות ההגרלה: "לילד אין מקום בבית הספר" בית ספר ברקאי | תמונה: עיריית נתניה

לשנת הלימודים הבאה נרשמו כ-55 תלמידים. כמחצית מההורים קיבלו תשובה: "בוצעה הגרלה ולבנך לא נמצא מקום בבית ספר ברקאי". ההורים נאבקים על פתיחת כיתה נוספת

מאחר ומספר התלמידים שנרשמו לכיתה א' בבית ספר ברקאי גדל משמעותית, דורשים ההורים לפתוח כיתה נוספת. הנושא הובא לסדר היום בישיבת המועצה האחרונה.

 

בית ספר ברקאי | תמונה: עיריית נתניה

תלמידים שהתקבלו לבית הספר עברו תהליך מיון ושיחות עם רב בית הספר. כמחצית מההורים קיבלו תשובה: "בוצעה הגרלה ולבנך לא נמצא מקום בבית ספר ברקאי", פניות חוזרות של ההורים לגורמים הרלוונטיים בעירייה נתקלו בסירוב. "מדובר בציבור איכותי, דתי לאומי, שתורם ומשרת בצבא וקבוצה גדולה של הורים עוזבים את העיר מכיוון שאין פתרון ללימוד הילדים" מספר חבר המועצה, ד"ר שיטבון "הילדים האלו עברו מבדקים לפני שהתקבלו לבית הספר הזה וכעת בגלל הגרלה הם לא יתקבלו? זה לא מקובל עלי. בנוסףאנחנו רוצים שהעירייה תפנה למשרד החינוך לקבל סמל מוסד".  

בנוסף לדרישה לכיתה א' נוספת, מבקשים ההורים להקים בית ספר לבנות, המקביל לבית הספר ברקאי לבנים.בית ספר כזה הוקם כבר בעיר למרות התנגדויות שונות אך לא זכה עד כה להכרה וקבלת סמל מוסד. כעת מבקשים ההורים להכיר בבית הספר ולהתחיל תהליך מתן סמל מוסד לבית ספר "צופייה" לבנות.

תגובת העירייה

בית הספר ברקאי מוביל עשייה חינוכית מיטבית ואנו שמחים כי הביקוש אליו גדל. יחד עם זאת, בשל מספר הכיתות במקום, יש מקום רק לכיתה א' אחת, המונה כ-34 תלמידים על פי תקן משרד החינוך, כאשר לבית הספר נרשמו יותר מ-50 תלמידים. לפיכך, הוחלט לקיים הגרלה לשיבוץ התלמידים, כאשר איחוד אחים היה קריטריון של קבלה ללא הגרלה. אין מקום לשתי כיתות בשכבת גיל, ולכן לא ניתן אישור לפתוח שתי כיתות. דברים אלו הוסברו לנציגות ההורים.