נדחתה עתירתו של ינון עמרני לשחרור מוקדם נדחתה עתירתו של ינון עמרני לשחרור מוקדם נדחתה עתירתו של ינון עמרני לשחרור מוקדם | אילוסטרציה: פוטוליה
העותר, ינון עמרני, תושב נתניה, הורשע בבית משפט השלום בנתניה בביצוע עבירות חמורות בשלושה מקרים, בהם ניצל את תמימותם ומצוקתם של בני משפחות והציג עצמו כבעל כוחות מיוחדים
שתי משפחות שבני משפחותיהם חלו בחוליים קשים, פותו על ידו להעביר לידיו סכומי כסף גדולים
 


עמרני שכנע את המשפחות כי הוטל בהם כישוף וכי הוא, כמי שבקי בחכמת הקבלה, יצילם מהקללה הרובצת עליהם. הוא הצליח להוציא במרמה מבני משפחה אחת סכומי עתק של כ-700,000 ₪. מבני המשפחה האחרת סחט כ-200,000 ₪. במקרה שלישי הוא טען באזני קורבנו כי הוא נזקק לכספים לאור מצבו הקשה של בנו.
"עובדות כל שלושת המקרים מלמדות על שימוש במניפולטיביות, כחש ומרמה, על מנת להפוך את מצוקת הזולת קרדום לחפור בו, תוך ניצול חוסר האונים בו היו נתונות המשפחות בשני מקרים ורגשי החמלה של המתלוננת השלישית" לדבריו של השופט בנימין ארבל, סגן נשיא "כל זאת תוך ביצוע מעשי "כישוף" למיניהם ושימוש במעשי מגיה שחורה, הטלת אימה, ופניה ליצריהם ופחדיהם של הקרבנות, אשר נאחזו בכל קנה קש שהוגש להם".
בשל מעשיו, הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה ונדון ל-45 חודשי מאסר ופיצוי המתלוננים בסך של כ-620,000 ₪.

עמרני פירט בפני הועדה את מצבו הכלכלי הקשה, ואת הניסיונות הרבים מספור שעשה על מנת להביא לפריסת התשלומים.

וועדת השחרורים החליטה כאמור שלא לשחרר את עמרני וקבעה בהחלטה: "אין אנו נעתרים לקבל את טענת האסיר כי עשה כל שביכולתו להגיע להסדר מניח את הדעת. האסיר אכן עבר תהליך טיפולי משמעותי בין כותלי בית הסוהר והתנהגותו בכלא היתה תקינה, אין לחובתו עבירות משמעת ואולם התנהגותו ביחס לאי תשלום הפיצוי הינה בעוכריו. עניין תשלום הפיצוי הוא אחד הפרמטרים בשיקול לשחרור מוקדם ואולם בענין זה נוכח הסכומים הגבוהים ומספר הנפגעים, הרי ששיקול זה הינו מהותי. לאור האמור ועל אף הדרך שהאסיר עשה בכלא והתנהגותו התקינה, הרי בשלב זה לא נוכל להורות על שחרורו המוקדם"