פלנתניה | צילום: רן אליהו, נורית מוזס פלנתניה: השקת פלנטריום נתניה בעלות של 28 מיליון שקל פלנתניה | צילום: רן אליהו, נורית מוזס

לאחר שנתיים עבודה ובעלות של 28 מיליון שקל, כשחלק ניכר מהעלות נתרם ע"י איש העסקים היפני ריקוהו מדראמה, נפתח ה-"פלנתניה"-מרכז מדע, חלל ותרבות בנתניה. מדראמה: "מאמין שמנתניה יצאו המנהיגים הבאים"
בשעה טובה חנכו בנתניה את 'הפלא-נתניה', מרכז מדעי החלל ואסטרונומיה, הכולל פלנטריום דיגיטלי משוכלל, גן יפני, גן מדע אינטראקטיבי, אולם הרצאות וכיתות פעילות שאחת מהן מעוצבת כחדר יפני.

פלאניתריום נתניה | צילום: רן אליהו, נורית מוזס 

הפלנטריום הוקם במבנה בן כ- 1,200 מ"ר, שעוצב בסגנון יפני בהיר ומואר על ידי האדריכלית ארזה הדרן-לטר ממשרד מרסלו ברסטוביסקי, המבנה משלב חזית קשוחה עם חזית רכה ודינאמית, וכך הופך במבנה לחלק אינטגרלי מהסביבה והגן העוטף אותו.
הפלנטריום והגן המדעי יספקו לילדים ומבוגרים חשיפה לעולם מדעי החלל והאסטרונומיה והצצה לתרבות היפנית, לצד מגוון פעילויות לטובת תושבי העיר ומבקריה.

ריהוקו מדראמה, איש העסקים היפני שהשקיע בפוריקט הנוכחי ותרם לפני למעלה מעשרים שנה גם לגן הפעמון בירושלים, סיפר: 

"בשנת 1975 היתה בעייה כלכלית קשה במפעל שלי. את המפעל הצילה חברה אמריקאית שהיתה בבעלות יהודית. כך התוודעתי ליהודים ולישראל. רציתי להחזיר חזרה לעם היהודי".
ביפן פגש מדראמה את אלעד לוי, הנספח הכלכלי ביפן מטעם ישראל. מדראמה אמר שהוא מתעניין ביקום ובחלל ורוצה להקים פלאניטריום בישראל. ביתו של לוי מתגוררת בנתניה ועל כן הציע לוי את העיר נתניה. מדראמה נפגש עם ראש העיר מרים פיירברג איכר והחליט להקים את הפלאניטריום בנתניה.

חדשות מקומיות - פלנתניה: השקת פלנטריום נתניה בעלות של 28 מיליון שקל

מימין לשמאל: הרב קלמן מאיר בר, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל ח”כ אופיר אקוניס, איש העסקים ריהוקו מדראמה, וראש העיר מרים פיירברג-איכר | צילום: רן אליהו, נורית מוזס 

מה החזון שלך?
"מתחת לשמיים יש שיויון, אין הבדל דת, גזע ומין, מחשבות על קאפיטליזם או קומוניזם. בכל מדינה רואים את אותה תמונה. אני רוצה שכולם ירגישו שהם חווים את אותה חוויה ויחשבו על שיתופיות, על משהו גבוה יותר. בנתניה ייצאו הילדים שישנו את העולם ויהיו המנהיגים הבאים."