הרב דוד שלוש נפטר הגאון רבי דוד שלוש זצ"ל רבה הספרדי של העיר הרב דוד שלוש
בגיל 96, לאחר 63 שנים בהן כיהן כרב הראשי של נתניה, הלך לעולמו הגאון הרב דוד שלוש זצ"ל. ראש העיר מרים פייריברג איכר: "אבדה לנו דמות מופת. חבל על דאבדין ולא משתכחין. מן השמים ננוחם"

ההלויה של הרב שלוש תצא מנתניה בשעה 12:00 מבית הכנסת הספרדי המרכזי זכור לדוד. קבורה בהר המנוחות חלקת הרבנים בשעה 17:00

בביה"ח לניאדו בנתניה נפטר הלילה הגאון רבי דוד שלוש זצ"ל רבה הספרדי של העיר בגיל 96. הלוויה תצא מנתניה ותמשיך לירושלים.

מבניו של הרב שלוש נמסר: "עקב עבודות עפר הנערכים ברחוב ישיבת פורת יוסף ההספדים יהיו אך ורק בנתניה מיטת הרב זצוק"ל תגיע ישר לקבורה בהר המנוחות חלקת הרבנים בשעה 17:00"

הספד ראש העיר

ראש העיר מרים פיירברג איכר: "נפלה עטרת ראשנו. הלך לעולמו מרן הרב דוד חיים שלוש זצוק"ל, רבה הראשי של נתניה במשך למעלה משישים שנה. הרב הניח יסודות איתנים לציביונה הרוחני של העיר, מתוך דאגה עמוקה לשמירת קודשי ישראל. עם התפתחותה של העיר וקליטת העלייה רבת הגוונים, הוביל הרב קירוב נצחי ישראל באהבה ודאגה ומסר נפשו יומם ולילה למען כל אחד ואחת שנזקקו לעצתו ועזרתו. היה לו ידע חובק עולם, בקי לא רק בעולם התורה בו עסק כל ימי חייו, אלא הכיר לפני ולפנים את היסטוריית העמים.
מעבר להיותו גאון ותלמיד חכם מאחרוני דור הנפילים, שהעמיד תלמידי חכמים, דיינים ורבנים הרבה - הקפיד על קלה כבחמורה. עם זאת גילה טולרנטיות וכיבד כל אדם באשר הוא, מבלי לשפוט אותו ומבלי להעביר ביקורת, תוך קבלה אין סופית של האחר.כתב עשרות ספרי הלכה והוערך מאוד על ידי הרב הצדיק והגאון, מרן הרב עובדיה יוסף, זכר צדיק לברכה.
ובנימה אישית אציין כי הרב שלוש היה הראשון שתמך בהחלטתי להתמודד לראשות העיר וכשנשאל איך תומך הוא באישה לתפקיד ראש עיר, השיב כפי שהשיב מרן הרב עובדיה יוסף: "אין שום בעייה והיא יכולה...." אבדה לנו דמות מופת. חבל על דאבדין ולא משתכחין. מן השמים ננוחם" 

הרבנות הראשית

הרבנות הראשית: "בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על הסתלקותו לגנזי מרומים של המרא דאתרא מורינו ורבינו הגאון הגדול שריד לדור דעה מרן רבי דוד חיים שלוש זצוק''ל, רבה של נתניה בעשרות השנים האחרונות וכל בית ישראל יבכו את השריפה".

ד"ר ניסן שריפי, מי ששימש כעורך דינו של הרב שלוש במאבקים רבים בבג"צ ונחשב למקורבו של הרב, מסר הבוקר כי הרב שלוש נחשב כאחד מענקי הדור, והיה בן כיתתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל בישיבת פורת יוסף בירושלים. "זכיתי והרב שלוש חיתן אותי עם רעייתי רונית לפני כ- 21 שנה, ולעולם לא אשכח את דרשתו בחתונתי אודות חשיבותו של כל מרכיב במשפחה, אם, אב וילדים. יהי זכרו של הגאון הרב דוד שלוש ברוך".

ח"כ מוטי יוגב: "ברוך דיין האמת. הרב דוד שלוש זצ"ל נולד במרוקו בעשרה בטבת תר"פ, לאביו רבי יוסף שלוש זצ"ל, ששימש לימים כרב עדת המערבים בירושלים. הרב שלוש כיהן כרבה הספרדי של העיר נתניה במשך עשרות בשנים. תלמיד חכם עצום, איש אמיץ מאוד, הן במישור הרוחני-הלכתי והן במישור הציבורי. משתתף בצער המשפחה, צערה של נתניה אבדה לתורה ולעם ישראל."

הרב דוד שלוש נולד בעיר העתיקה בירושלים בשנת 1920. אביו יוסף היה רב עדת המערבים בירושלים. לאחר לימודיו בישיבת 'פורת יוסף' בירושלים נישא לרעייתו מרת דינה, בתו של הגאון רבי מאיר ועקנין זצ"ל אב"ד טבריה. שלוש נשלח ע"י הראשון לציון דאז, הגאון רבי בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל, לשמש כרב הראשי של העיר נתניה. הרב שלוש מכהן כרב בית הכנסת "זכור לדוד" בשכונת זבולון בנתניה וכן מכהן משנת 1953 כרב הראשי הספרדי של העיר נתניה וכחבר במועצת הרבנות הראשית. 
תנצב"ה