פגישה חיובית בין ועד שכונת פולג להרצל קרן פגישה חיובית בין נציגי שכונת פולג להרצל קרן
צעד חשוב בכיוון פתרון הדו"חות לבני הנוער, כשהמשנה לראש העירייה הבטיח לסייע לתושבי השכונה. על הפרק: סיירת הורים בשיתוף הפיקוח והבטחה כי פקחים יימנעו מרדיפה אחר ילדים
מטה המאבק של שכונת רמת פולג נפגש בערב חמישי עם הרצל קרן, המשנה לראש העירייה והממונה על ההנדסה ומנהל אכיפה ופיקוח בעיר, זאת בעקבות הטענה לריבוי הדו"חות שספגו בני נוער בשכונה מאז החל החופש הגדול. 
כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו על תלונות של הורים זועמים, שלדבריהם ילדיהם. שכל רצונם היה לבלות מחוץ לבית בימי החופש הגדול, עוכבו על לא עוול בכפם ונקנסו בסכום של 730 ש"ח כל אחד. 

מקור ראשון

בפגישה עם קרן בערב חמישי נכחו כ-20 איש, בהם הורים, נערים שספגו דו"חות ובני נוער שטענו כי הם פשוט פוחדים לצאת מהבית, בהם תושבת העיר שטענה כי החלה לחשוש מכל אדם לבוש בשחור המסתובב בשכונה. 
"הרצל קרן שמע את העדויות ממקור ראשון ולדעתי התרשם מאוד מהכנות ומאמיתות הדברים", מספרת טלי מולנר, חברת ועד שכונת רמת פולג. "הוא אמר חד משמעית שהוא נגד מתן דו"חות ולפני כן צריכה להיות התרעה ובקשה להתפנות מהמקום בשקט. בנוסף, נראה שיש כאן בעיה של עודף מוטיבציה מצד הפקחים ובכוונתו ליזום ישיבה עם הגורמים המתאימים כדי לטפל בבעיה. כמו כן, לדבריו יש כעת תחלופה גדולה של פקחים וחלק מהתדרוכים מתפספסים, והוא הוסיף ואמר שאם לדעתנו יש מקום להוסיף בשכונה ספסלים שלא בקרבת בנייני מגורים הוא ישמח לעזור".  

הסיירת

מולנר יצאה אופטימית מאוד מהפגישה, הגדירה אותה כטובה מאוד וציינה שכעת מצפים בשכונה לשיפור משמעותי. היא אף ביקשה להודות לקרן, שהגיע לפגשה בערב חמישי, למרות שבאותו יום התרחש הפיגוע הקשה בשוק ההומה בנתניה. 
לדבריה, אחד הצעדים המשמעותיים ביותר צפוי לצאת לדרך כבר בסוף השבוע הקרוב, עם הקמתה של סיירת הורים בשכונה. "מדובר בסיירת חברתית שלא מזוהה עם המשטרה או עם הפיקוח ולצוורך הקמתה גייסתי כ-20 מתנדבים", אומרת מולנר. "הכוונה שלנו היא לטפל באירועים בדרך נעימה של שיחה והסברה, אם זה לבקש שקט או לשפוך אלכוהול. המטרה היא שיהיה לנו שיתוף פעולה עם הפיקוח ונוכל לתקשר איתם באמצעות המירס. חשוב לי להדגיש שאנחנו צריכים את הפקחים וממש לא מדובר במלחמת חורמה של פולג מול הפיקוח, אלא רק בעיה נקודתית באינטראקציה מולם". 

הרצל אמר

בתום הפגישה החיובית בין הצדדים הוחלט בשלב ראשון כי הפקחים יניחו לילדים להיות בשטחים ציבוריים במידה ואינם מרעישים. כמו כן, הפקחים יזהירו תחילה את הילדים במקרה של הקמת רעש ויבקשו מהם להתפזר, ורק במידה והאחרונים לא ייענו לאזהרה ניתן יהיה לרשום לחובתם ד"וח. בנוסף, על מנת לשמור על בטיחות הילדים הוחלט כי בשום אופן לא יבצעו הפקחים מרדף אחרי בני נוער. כמו כן, יעץ קרן לאנשי הוועד לערער על הדו"חות שקיבלו, ובמידה שהערעור לא יתקבל הבטיח קרן לנסות ולסייע בנושא גם מול התובעת העירונית במקרה של הליך משפטי.