משאית הזבל בשמורת פולג השמורה שלא שמורה: השלכת זבל בפולג משאית הזבל בשמורת פולג
משאית עם מכולה רוקנה פסולת לתוך מכולה אחרת בשמורת פולג. התושבים זועמים וטוענים כי השמורה הפכה למזבלה עירונית. אלי דלל: "הקבלן עשה מעשה שלא ייעשה על דעת עצמו. הנושא טופל"
טלי מולנר, פעילה חברתית וחברת ועד שכונת רמת פולג, לא האמינה למראה עיניה.

משאית הזבל בשמורת פולג | צילום: טלי מולנר  

במהלך ריצת הבוקר שלה לכיוון שמורת פולג, הגיעה לאזור משאית שנשאה מכולה גדולה, ובלי להתבלבל עצר הנהג ורוקן ערימה של פסולת וזבל מהמכולה שלו למכולה אחרת שהייתה במקום. כשנשאל הנהג ע"י מולנר לפשר מעשיו, פטר אותה בתשובה בנוסח 'עוד מעט אני חוזר לקחת את המכולה', ונסע לדרכו.
"פשוט לא יאומן, ואחר כך מתפלאים שיש בפולג המון יתושים", כתבה מולנר בפוסט זועם בקבוצת הפייסבוק של רמת פולג-עיר ימים. "אני מריחה ריח של זבל מסביב, מטפסת בסקרנות על סולם המכולה ובפנים כמות זבל מטורפת. לא רק פסולת בניין זורקים קבלנים בשמורה, גם זבל, שאריות אוכל ומה לא, והסירחון מזעזע".

מזבלה עירונית

את דבריה חתמה מולנר באמירה שאינה משתמעת לשתי פנים: "שמורת פולג הפכה למזבלה עירונית של קבלנים שעושים כאן מה שהם רוצים!", כתבה. "אנחנו דורשים יד קשה מול נהג המשאית. השמורה הזאת היא לא החצר האחורית של פולג".
סגן ראש עיריית נתניה, אלי דלל, מסר בתגובה לדברים: "ברגע ששמעתי על המקרה פניתי לאגף שפ"ע ולראש מנהל תפעול. התברר שהקבלן עשה מעשה שלא ייעשה על דעת עצמו. אמנם ניתן לו אישור לדחסנית, אבל באזור התעשייה ולא בשמורת פולג, והוא ניצל זאת לרעה. בסופו של דבר הנושא טופל, הקבלן יפנה את הדחסנית ואני מבטיח שאירוע כזה לא יחזור על עצמו".   
חבר מועצה ואחרי תיק איכות הסביבה, אדיר בנימיני: "העלתי את הנושא היום בוועדת איכות הסביבה העירונית, ומנהלת האגף הודיעה לנו שהנושא מטופל".

תגובת העירייה: "עם קבלת הדיווח המכולה שהיתה במקום פונתה והשטח נוקה. בנוסף, קיבל הקבלן דו"ח בהתאם לחוק האכיפה הסביבתי. ככלל, לכל מפגע יש לדווח למוקד 106 והנושא יטופל".