דלל במהלך הדיון בכנסת "אסור ליצור חוסר שוויון בין הרשויות" דלל במהלך הדיון בכנסת
ועדת הכספים של הכנסת קיימה דיון באשר לתקצוב המועצות הדתיות בתקציב המדינה. בנתניה דורשים שוויוניות וקביעת אמות מידה בהתאם. אלי דלל, שייצג בדיון את נתניה: "נמשיך להיאבק כדי שנתניה לא תיפגע"
ועדת הכספים של הכנסת דנה ביום רביעי האחרון בתקצוב המועצות הדתיות השונות בתקציב המדינה.
יש לציין כי נכון להיום מתוקצבות המועצות ע"י המדינה ב-25% ויתר המימון – 75%, מגיע מהרשויות עצמן. בנוסף, יש להדגיש כי בעבר כל התקצוב היה ממשלתי ולאט לאט החלו לנגוס נתחים מהרשויות המקומיות. 

אשדוד ואשקלון כמשל

לפני כשנתיים, רצתה ועדת הכספים להחריג ארבע רשויות – אשדוד, באר שבע, אשקלון ואילת, בגלל מלחמת צוק איתן, כאשר המשמעות היא שהמדינה תתקצב את המועצות ברשויות האמורות בשיעור 40% במקום 25%. 
אלא שגם לאחר סיום המלחמה, שהתרחשה כזכור בשנת 2014, גם בשנים 2015 ו-2016 רצון הוועדה היה להמשיך את החרגת הרשויות. 
הדבר לא מצא חן בעיני רשויות רבות, שראו את ההחלטה כלא הגיונית, לא שוויונית ואף מנוגדת לחוק, ונתניה, יחד עם חדרה וחולון, אף עתרו לבג"צ כנגד ההחרגה ונגד אמות המידה הלא נכונות, לטענתן. 

'מחווה' חד פעמית

מי שייצג את נתניה בדיון בוועדת הכספים הוא סגן ראש העיר, אלי דלל, שציין כי ההחרגה בצוק איתן הייתה בבחינת 'מחווה' חד פעמית לאותן רשויות, אך כעת הרצון הוא להפוך אותה למסורת לא ראויה לחלוטין. 
בתום הדיון, התקבלה החלטה חשובה, לפיה בשנה הנוכחית, 2016, לא יחריגו את הרשויות האמורות על פי אמות המידה שהיו בעבר. 
יו"ר הוועדה, משה גפני, אף ציין בדיון כי ההחלטה הקודמת בעניין הייתה שגויה היסטורית, דבר התומך בעמדתה של עיריית נתניה. יצוין כי בהמשך להחלטה, בכוונת עיריית נתניה לתבוע החזרים עבור אותן החרגות בשנים 2014 ו-2015, בטענה כי נתניה פחותה מאשדוד ובאר שבע מבחינה סוציו-אקונומית.  
"אם הכנסת מחוקקת חוקים וקובעת אמות מידה היא צריכה לדבוק בהן, ולא ליצור מצב של חוסר שוויון בין הרשויות", אמר אלי דלל. "אני שמח שהצלחנו להבהיר את עמדתנו ולשנות את ההחלטה. נמשיך להיאבק למען קביעת אמות מידה נכונות ושוויוניות כדי שנתניה לא תיפגע".