מריים פיירברג | צילום: נתניה נט נדחה הערעור של ראש העיר- תישאר במעצר מריים פיירברג | צילום: נתניה נט

בית המשפט בלוד דחה את ערעורה של מרים פיירברג איכר אולם קיצר את המעצר ביום אחד. השופט: "מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת המצויה בראשיתה"

בית המשפט המחוזי בלוד דחה היום (חמישי) את ערעורה של ראש העיר לשחרור ממעצר. 

מריים פיירברג | צילום: נתניה נט

פיירברג חשודה כי יחד עןם חבר המועצה הרב שמעון שר, לקחו שוחד מקבלנים בתמורה לקידום פרויקטים בעיר נתניה. אלי פיירברג, בעלה לשעבר של הגב' פיירברג, וצפריר פיירברג בנם, חשודים אף הם בקבלת שוחד. 

עו"ד נתן שמחוני, בא כוחה של פיירברג טען בדיון כי "לא קמה עילת מעצר המצדיקה את המשך מעצרה של העוררת ומודגש כי חומרת החשדות לבדה אינה יכולה להוות תחליף לקיומה של עילת מעצר" עוד טען "היה צריך לתת בה אמון בכך שניתן לקיים את החקירה בלא שתהיה מאחורי סורג ובריח. קיווינו לטוב, לכך שתשוחרר כבר היום לאלתר בערובה ולא שתישאר מאחורי סורג ובריח".

"השופט ארז יקואל טען בהחלטתו כי "מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת המצויה בראשיתה ושוכנעתי כי לעת זו, לא ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך שפגיעתה בחירותה של העוררת פחותה. גם בעניינה של העוררת, העדפתי את האינטרס הציבורי שבניהול החקירה על מי מנוחות ללא חשש לשיבושה וזאת על פני האינטרס הפרטני של העוררת לחירות". ודחה כאמור את הערר בעניין הארכת מעצרה של ראשת העיר נתניה, אולם בחר לצמצם באופן מתון ביום אחד את ימי המעצר- עד ליום 11.9.16, תוך שציין כי אינו חולק על החלטת בימ״ש השלום, כי אם מתבסס בהחלטתו בין היתר על התקדמות החקירה. 

מוקדם יותר הבוקר דחה בית המשפט את ערעורם של צפריר פיירברג, בנה של ראשת העיר ושל עו"ד אברהם גוגיג, אולם קיצר את מעצרו של האדריכל גבי טטרו

כזכור, פרשה 255 הינה חקירה מסועפת שמנהלת היחידה הארצית של משטרת ישראל בשתוף עם חקירות מס הכנסה, שעניינה חשד לביצוע שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס ע"י מספר מעורבים בהקשר לתחום הנדל״ן בעיר נתניה.