בעלי עסקים ותושבים פרטיים בנתניה מתלוננים כי קיימת בעיה קשה של דוחות לא מוצדקים שניתנו בעבור "שליכת פסולת" וכי אחוז הביטולים לאחר ערעורים והוכחות הינו מזערי. עיריית נתניה: "אנו דוחים הטענות המועלות לפיהם הערעורים אינם מתקבלים באופן גורף"

מנחם אילוז, יו"ר התאחדות בעלי העסקים ועצמאים בנתניה פנה לאחרונה לתובעים העירוניים בנתניה בנושא

טענה: העירייה אינה מבטלת דוחו"ת שאינם מוצדקים | תמונה באדיבות מנחם אילוז

מדובר על תופעה בה ניתנים דוח"ות על זריקת זבל, כאשר הפחים תקולים ומאחר ומלאים נאלצים התושבים ובעלי המסעדות להניח את הזבל ליד הפחים. במקרים אחרים, בהם הפחם אינם תקולים, הפחים מלאים וחתולים מפילים שקיות מחוץ לפח, לכך יש תיעוד ולמרות זאת ניתנו דוחו"ת ונדחו אין ספור ערעורים. לדבריו של מנחם אילוז, יו"ר התאחדות בעלי העסקים והעצמאים בנתניה, הגורמים הרלומטים יודעים על התופעה ולמרות זאת נותנים דוח"ות "ראש מנהל הפיקוח אלון אהרון ידע בעצמו על הבעיה ואף ראש מנהלת מרכז העיר הגברת עלויות פרויד, גם ידעה מהבעיה ואף אנחנו התרענו על כך גם בעיתונות, שהפחים מלאים ואין מקום לשים זבל ואף פחים תקולים. עקב כך נאלצו עסקים לשים זבל ליד הפח דבר שגרר דוחות גבוהים של 730 ₪ כול דוח, ואף לראיה מחלקת פינוי אשפה הוסיפו מועד פינוי נוסף עקב הבעיה שנוצרה ולמרות זאת נדחו הערעורים". לטענתו של אילוז עסקים קורסים בשל הדוחו"ת המרובים "אני בתור יו"ר ההתאחדות פונה אליכם לתאם פגישה כדי שנוכל לטפל בנושא הכאוב הזה, ולמצוא פתרון צודק לעסקים אני רוצה להבהיר אנחנו לא נגד דוחות אלה נגד דוחות לא מוצדקים" כך נכתב במכתב שהועבר לתובעים העירוניים בנתניה

תגובת העירייה

אנו דוחים הטענות המועלות לפיהם הערעורים אינם מתקבלים באופן גורף. נדגיש כי העירייה אוכפת את חוקים שבסמכותה ומחובתה לאוכפם וממלאת תפקידה בנאמנות ובמקצועיות.
נציין כי כל בקשה לביטול דו"ח (ערעור) או בקשה להישפט בגין דו"ח נבחנת לגופה בהתאם לנסיבות המקרה על ידי התובע העירוני באופן מדוקדק ולאחר מכן ניתנת החלטה בהתאם להוראות החוק ובהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה.
ערעורים על דוחות נדחים כאשר נמצא כי קיימות די ראיות הקושרות את בעל הדו"ח לביצוע העבירה ולפסולת שהושלכה. במקרים בהם אין ראיות מספיקות, הדו"ח יבוטל ולא יוגש בגינו כתב אישום, כך שאין יסוד לטענה לפיה ערעורים נדחים באופן גורף.
חוק סדר הדין הפלילי מאפשר לבעל הדו"ח, להגיש בקשה להישפט תוך המועדים הקבועים בחוק ולהביא את העניין להכרעת בית המשפט.