אסבסט ברוב האר"י פינת דגניה | תמונה: חזי ויסוקי תופעה מסוכנת בנתניה: פסולת אסבסט בעיר אסבסט ברוב האר"י פינת דגניה | תמונה: חזי ויסוקי
תושבי נתניה חרדים בשל פסולת אסבסט שזרוקה במספר מוקדים בעיר - בסמוך לבית ספר ש"י עגנון ובסמוך לספורטק מזרח נתניה "אני בחרדה לגבי האנשים שנמצאים בספורטק" מספרת אורנה אביקזר, פעילה למען איכות הסביבה" עיריית נתניה: "הפינוי ייעשה בימים הקרובים"
כבר למעלה משבוע עבר מאז שעיריית נתניה הותרעה על מפגע אסבסט בסמוך לספורטק ונכון להיום האסבסט עדין לא פונה. 

אסבסט ברוב האר"י פינת דגניה | תמונה: חזי ויסוקי

ערימת האסבסט נמצאת 200 מטר מהספורטק, ברחוב האר"י פינת דגניה ותושבים מתלוננים על אבק שעף בכל האזור "עשרות ילדים משחקים בספורטק, כאשר יש סכנה שהאסבסט עף ברוח ונמצא על המתקנים עצמם. פקחים של העירייה הגיעו למקום אולם בינתיים דבר לא נעשה" מספרת אורנה אביקזר, תושבת ותיקים ופעילה למען איכות הסביבה, אשר חרדה מאבק האסבסט שיתכן ונמצא על המתקנים בספורטק.

חשבתי ללכת ולהזהיר אנשים בספורטק"

אביקזר הציעה שהעירייה תסגור בינתיים את הספורטק. "אני בחרדה לגבי האנשים שנמצאים בספורטק. אני מבינה שהעירייה עובדת לפי הנהלים אולם יש דברים שהם לפנים משורת הדין. איך יש זמן ללכת לפני הנוהל? חשבתי ללכת ולהזהיר אנשים בספורטק. עוד מספרת אביקזר על ערימות פסולת בנין המעורבבת עם שברי אסבסט ברחוב שפינוזה בסמוך לבית ספר ש"י עגנון "שני תושבים מהקו הראשון לאסבסט חלו בסרטן הריאות והרופאים לא שוללים קשר לחשיפה לאסבסט".
מהמשטרה הירוקה הפועלת מטעם המשרד להגנת הסביבה נמסר כי "האסבסט מסוכן לבריאות רק כאשר הוא במצב התפוררות שמשחרר סיבים לאוויר. ככל שהריכוז ו/או משך החשיפה לחומר יהיו נמוכים יותר, כך הסיכון יהיה נמוך יותר. בנוסף, סיבי האסבסט הינם מיקרוסקופיים ואינם ניתנים לזיהוי בעין" 
חדשות מקומיות - תופעה מסוכנת בנתניה: פסולת אסבסט בעיר

אסבסט ברחוב שפינוזה בסמוך לבי"ס ש"י עגנון | תמונה באדיבות אורנה אביקזר

תגובת העירייה

לגבי האסבסט בסמוך לספורטק: "קיבלנו את הפנייה לפני מס' ימים ונערך סיור בשטח של מפקח האגף והקבלן העירוני, בכל אופן השטח סומן והפינוי ייעשה בימים הקרובים".
מסתבר שיש מקרים נוספים של אסבסט מסוכן פזור ברחבי העיר. ברלוב שפינוזה, בסמוך לבית ספר ש"י עגנון מצוי
לגבי האסבסט ברחוב שפינוזה: "עיריית נתניה מבצעת אכיפה לצד פעולות יזומות של פינוי פסולת, כמו גם הצבת מחסומים וסוללות חול שיקשו על העבריינים המשליכים להשליך את פסולתם במקום סיורים יזומים ותצפיות כדי לאתר משליכים. לצערינו, מעת לעת נפרצות הסוללות.

מנהל האכיפה ימשיך לפעול לשמירת הסדר במקום למול העבריינים. לעניין הפסולת הנותרת הנושא בבדיקה ויטופל בהקדם".