תקווה כי הצעת החוק תביא לשינוי המיוחל | תמונה: עיריית נתניה הצעת חוק: הקרן לצדק חלוקתי תקווה כי הצעת החוק תביא לשינוי המיוחל | תמונה: עיריית נתניה

ביום שני האחרון עברה בועדת שרים הצעת חוק "הקרן לצדק חלוקתי" שמטרתה חלוקה מחודשת וצודקת של ארנונה ממשלתית בין הרשויות המקומיות

למעלה מעשר שנים מקדמת ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, מול משרדי הממשלה דרישה להכיר בעיר נתניה, שקלטה למעלה מ-70 אלף עולים, כעיר עולים.

תקווה כי הצעת החוק תביא לשינוי המיוחל | תמונה: עיריית נתניה

הצעת החוק של ח"כ פרופסור יוסי יונה וח"כ אורלי לוי אבקסיס עתידה לדון בחלוקה ארנונה ממשלתית צודקת בין הרשויות המקומיות
שינוי ההגדרה וההכרזה על נתניה כ"עיר עולים", תעניק לעירייה את הזכות לגבות 100% ארנונה ממשרדים ממשלתיים ומוסדות מדינה. כיום רשאים לגבות רק כ- 50% ארנונה מנכסים ממשלתיים, ובכך לתעל תקציבים נרחבים יותר לטובת קליטת העלייה המאסיבית.
ח"כ יונה: "הקמתה של הקרן לצדק חלוקתי היא צעד חשוב ומתבקש לתיקון עיוות היסטורי בחלוקת כספי המדינה לרשויות המקומיות, דבר שיגביר את יכולתן של רשויות חלשות לשפר את השירותים החברתיים הניתנים לתושביהן".
ראש העיר פיירברג בירכה על המהלך ומסרה "קליטת עלייה הינה משימה לאומית שהפכה במשך השנים למשימה עירונית. משימה חשובה זו לא צריכה להיות מוטלת על כתפיהם תושבי נתניה, אני תקווה כי הצעת החוק תביא לשינוי המיוחל ולתיקון עיוותי העבר".