הוועדה העירונית לקביעת שמות רחובות חדשים נשיים בעיר נתניה הוועדה העירונית לקביעת שמות
רחובות חדשים בנתניה ייקראו בין היתר חנה מרון, יפה ירקוני, תרצה אתר ואנה פרנק
מועצת עיריית נתניה אישרה בישיבתה האחרונה שורה של שמות רחובות חדשים, וזאת על פי המלצת הוועדה העירונית לקביעת שמות רחובות ואתרים בראשותו של עו"ד אדיר בנימיני.

במקבץ השמות שאושר נכללה שורה ארוכה של שמות נשים.

נת 542

במסגרת החלטת ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, לייחד את שמות הרחובות בשכונת "כוכב-הים" (נת 542) על שם חסדי אומות העולם, הוחלט להנציח את הנסיכה אליס (פון-באטנברג), סבתו של יורש העצר הבריטי, הנסיך צ'ארלס, שהצילה יהודים בארמונה והוכרה כחסידת אומות העולם. עוד הוחלט להנציח בשכונת כוכב הים את זכרה של הילדה אנה פרנק, שיומנה האישי נודע בכל העולם בקשר עם זיכרון השואה.

עיר ימים וצפון העיר

בשכונת עיר ימים ובשכונות בצפון העיר מספר גיבורות מתחום התרבות הישראלית: השחקנית, חנה מרון; הזמרת, יפה ירקוני; המשוררת תרצה אתר. כמו כן, יקראו רחובות חדשים על שם המלחין משה וילנסקי, והמלחין, יאיר רוזנבלום.

מתחם האלופים

בנוסף לכך, אישרה מועצת-העיר את הנצחתו של הפילנתרופ הציוני, ארצ'י שרמן, ואת שמו של הרמטכ"ל השלישי, מרדכי מקלף. שיונצח ברחוב עתידי באזור "הברך הגדולה" שמכונה גם "מתחם האלופים". באזור זה ישנם כבר רחובות על שם רפאל איתן, דן שומרון ומאיר עמית.

כביש הנחש

בכביש הנחש, בהמשך לטום לנטוס בואך הארי טרומן יונצח ראש הממשלה הבריטי, ממוצא יהודי, בנג'מין ד'יזראלי, שהתפרסם, בין השאר, בכך שבמהלך ויכוח בפרלמנט הבריטי, כאשר אחד החברים קנטר אותו בנוגע למוצאו, אמר: "בזמן שאבות אבותיו של הג'נטלמן הנכבד עוד היו פראים אכזריים באי נידח, אבותיי כבר היו כוהנים במקדש שלמה". ד'יזראלי יהיה ראש הממשלה הבריטי השלישי שיונצח בנתניה, אחרי הלורד בלפור וסר וינסטון צ'רצ'יל.

עו"ד אדיר בנימיני ציין: "תמיד סברתי שקיימת חשיבות גדולה להגדלה משמעותית של מספר הרחובות על שם נשים ברחבי העיר נתניה. אם נוציא מן החישוב שמות רחובות סתמיים, כמו ביטויים, עצמים, בעלי חיים וצמחים, הרי שהפער שנוצר במהלך השנים הוא בלתי נסבל" עוד הוסיף עו"ד בנימיני "אומנם בנתניה, המצב ביחס לערים אחרות הוא יחסית טוב, אך עדיין רחוק מלהשביע רצון ולכן אני מאוד שמח שהפעם הזאת הבאנו לשיפור משמעותי של המצב".