בית חולים לניאדו יולדת יצאה עם צלקת על עכוזה כתוצאה משימוש לקוי בחומרי חיטוי בית חולים לניאדו

תביעה נגד ביה"ח לניאדו - לאחר ששוחררה לביתה גילתה היולדת פצע מכוער בעכוזה הנגרם כתוצאה מחומרי החיטוי בהם השתמש הצוות הרפואי במהלך הזרקת האפידורל

בימים אלה הוגשה תביעה לבית משפט השלום בראשל"צ נגד בית חולים לניאדו. 

 

אם צעירה הגיעה לבית החולים לניאדו בשבוע 39.5 להריונה השני וילדה תינוקת בריאה. אולם ע"פ הרשומות הרפואיות, לאחר הלידה אובחן כי האישה סובלת מפצע בעכוזה השמאלי עם אודם מסביבו, והיא החלה נוטלת טיפול תרופתי שלא היטיב את מצבה. בחלוף הימים, והתמשכות המעקב הרפואי, החלה האישה להבין כי הכאבים המטרידים, והמראה המכוער של הכוויה ילוו אותה ככל הנראה למשך כל חייה. מבדיקה נוספת התברר כי מדובר בכוויה בדרגה 3 שנגרמה מחומרי החיטוי בהם השתמש הצוות הרפואי במהלך הזרקת האפידורל. 

"הכוויה – כתוצאה מהתרשלות הצוות הרפואי"

האישה נבדקה על ידי ד"ר אלכס ברזובסקי, מומחה לכירורגיה פלסטית, שקבע כי היא סובלת מ"כתם כהה בעכוז שמאל, בקוטר של 5-6 ס"מ הנראה כצלקת". ד"ר ברזובסקי הבהיר לאישה כי מדובר למעשה בצלקת, אותה תישא לכל חייה. 

לתביעה צורפה גם חוות דעתו המקצועית של פרופ' דן מלר, מומחה בכירורגיה פלסטית, אשר קבע, כי אין כל סיבה שבהליך של לידה טבעית תיגרם כוויה כפי שנגרמה לאישה. עוד קבע פרופ' מלר, כי הנזק שנגרם לאישה מתאים להסברי המיילדות, לפיהם מדובר בנזק שנגרם משימוש לא נכון בחומרי החיטוי שבהם נעשה שימוש. לדבריו, "ניתן וצריך היה למנוע, והאחריות המלאה מוטלת על בית החולים לניאדו". פרופ' מלר העריך את נכותה הצמיתה של האישה על שיעור של כ-10%.

"כיום היא חסרת ביטחון"

לדברי עו"ד שפירא, הכוויה גרמה לאישה נזק קשה, הן בפן הרפואי-אסתטי והן בפן התפקודי והנפשי. בשל המקרה, נדרשת האישה לחיות בבושה גדולה, ונמנעת ככל האפשר מלחשוף את עצמה, שמא יראו את הצלקת המכוערת שנגרמה לה. "הדבר משליך ישירות על שמחת החיים שלה ועל התנהלותה במערכת היחסים הזוגית".
מדובר בבחורה צעירה, שטרם האירוע היתה בחורה בריאה ומלאת שמחת חיים, אשר אסתטיקה היא נר לרגליה. "כיום היא חסרת ביטחון, חוששת לצאת למקומות בהם הצלקת תחשף כגון ים או בריכה, ומאד מתוסכלת על הקלות שבה ניתן היה למנוע את הנזק" לדברי עו"ד שפירא
התביעה הוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון אשר בסמכותו לפסוק פיצויים של עד 2,500,000 ש"ח. 

מבי"ח לניאדו נמסר בתגובה "התביעה התקבלה ואנו נגיב בבית המשפט"