הבית הבאר סגירת מעגל של חברי ההתיישבות בנתניה בית הבאר

בשבוע שעבר הגיעו הנכדים והנינים של חברי ההתישבות מקיבוצם שבדרום לביקור שורשים בנתניה, ללמוד ולחוות את זכר הימים ההם

שמונים שנה לאחר שקבוצת עולים, חברי תנועת השומר הצעיר התיישבו על אדמות מצפה ים שבצפון נתניה והקימו במקום מאהל אשר הווה את היסוד וההכשרה להקמת קיבוץ יד מרדכי נסגר השבוע מעגל

 

תמוננה הסטורית, חברי ההתיישבות

הקבוצה החלה את טיול השורשים שלה בטקס ובחלוקת תעודות בבית הספר נעמי שמר, בית הספר המאמץ את אתר מצפה הים ומגדל המים ומשם המשיכה לבית הבאר - האתר המשחזר את קורותיה של ראשית נתניה מתקופת ההתישבות החקלאית באדמות העיר ועד להקמתה. במהלך הביקור הנוסטלגי – סיירו משתתפי הטיול ברחבי העיר ולמדו מנופי המקום על ההיסטוריה של מיסדי הקבוץ והמשפחות שלהם. בין השאר טיילו משתתפי הביקור באזור מגדל הים (מצפה ים) , במוזאון נתניה וכאמור במוזאון בית הבאר האתר המשחזר את ראשית ההתיישבות בנתניה.

תמי בן בסט מנהלת מוזיאון בית הבאר תיארה את המפגש ההיסטורי "בשבוע שעבר הגיעו עשרות חברי הקיבוץ, בנים ובנות, נכדים ואפילו נינים של מייסדי הקיבוץ יד מרדכי, קבוץ שבתחילת דרכו התגבש בהתיישבות שהוקמה על אדמות צפון נתניה במצפה ים הגיעו לנתניה לטיול שורשים ומורשת".

חדשות מקומיות - סגירת מעגל של חברי ההתיישבות בנתניה

מהעמותה לחינוך בלתי פורמאלי הוסיפו "סיפור תולדות נתניה ומורשתה, מכיל בתוכו אבני דרך מרכזים מתולדות ההתישבות בישראל, חברי קבוצת ההתישבות במצפה ים, התגוררו באוהלים ועיקר פרנסתם הייתה בקטיף תפוזים בחוות פרדס הגדוד ובית הבאר. שבע שנים לאחר הקמת קיבוץ האוהלים של השומר הצעיר, עברו החלוצים לדרום הארץ והקימו את קיבוץ יד מרדכי. השבוע, 80 שנה אחרי, סיפורם מלמד על חלקה המשמעותי ותרומתה של נתניה כעיר מרכזית בישראל להקמת המדינה ולכן חשוב לנו שבימים אלה של חנוכה שאנו חוגגים את הנסים שקרו לעמנו נתמקד גם בנס המקומי הנלמד ממורשתה של נתניה".