מתנ"ס גלי ים במתכונת שבת: על פתיחת המתנ"סים לבני הנוער בסופי השבוע מתנ"ס גלי ים
מתנ"ס גלי ים היה הסנונית הראשונה, ושאר המתנ"סים בעיר צפויים להצטרף ליוזמה ולדאוג לפעילות חינוכית עבור בני הנוער בערבי שישי, ללא חילול שבת
תקופה ארוכה מתקיימים דיונים בקרב מפעילי המתנ"סים ברחבי נתניה, בעניין פתיחתם בימי שישי בערב למטרת פעילות חינוכית עבור בני הנוער.
כעת נראה כי הדברים צפויים לקבל משנה תוקף. בשבוע שעבר נפתח לראשונה בערב שישי מתנ"ס גלי ים, הנמצא תחת אחריותו של חבר המועצה יוסי דורון, ובמקום התקיימה פעילות 'לילה לבן' של הנוער העובד והלומד, בה נטלו חלק כ-15 חניכים בכתות ד'-ה'. חשוב לציין כי במהלך הפעילות הוקפד שלא לחלל את השבת, וכך למשל התבקשו הנערים להגיע ללא טלפונים סלולאריים.
בעקבות הצלחת הפעילות, צפוי להתקיים אירוע נוסף בחודש הבא. "ועד שכונת גלי ים בשיתוף מתנ"ס גלי ים עובד על אירוע נוסף שיתקיים בערב שישי במהלך חודש פברואר", אישר אדי עובד מוועד גלי ים. "מדובר על אירוע למשפחות שיהיה פתוח לכל הגילאים ויכלול ארוחת ערב ופעילות חברתית לנוער ולמבוגרים. הכל כמובן במתכונת שומרת שבת. המטרה היא לפנות לכל חתכי האוכלוסייה בשכונה. יש לנו קהילה מגובשת שמגיעה לאירעים בכל ימות השבוע וכעת יגיעו גם בימי שישי. בהמשך מתוכננות פעילויות נוספות עם תנועת הנוער וככל שהביקוש יגדל גם ההיצע יתרחב".

הנוער חשוב לנו

במקביל, עם או בלי קשר לפעילות בגלי ים, הושג סיכום עקרוני בין האחראי על רוב המתנ"סים בעיר, חבר המועצה עופר אורנשטיין, לבין נציגי התושבים, על פתיחת המתנ"סים במזרח נתניה בערב שבת. "אנחנו בוחנים קונספט הפעלה לבני נוער בשישי, ללא חילול שבת, שיהיה פתוח לכל בני הנוער ולא רק לתנועה מסוימת", אמר אורנשטיין. כך צפויים בין היתר המתנ"סים בקריית השרון ופולג להתחיל בפעילות חברתית בערבי שישי. "גם אנחנו בדרום נפעל לפתיחת המתנ"סים בערב שבת לפעילות חברתית המיועדת לבני נוער ללא חילול שבת! כי הנוער חשוב לנו!", פרסמה ברשת החברתית חברת המועצה, שושנה (צ'וצ'י) זילברברג. 

קיצור תהליכים

"עשינו פעילות יפה עבור הנוער הדתי והחילוני כאחד, תוך שמירת השבת וכולם מאוד נהנו", אמר בסיפוק יוסי דורון. "השגנו את האישורים הרלוונטיים מהחברה למתנ"סים וממשרד החינוך, וגם גייסנו לפעילות לא מעט הורים. אנחנו שמחים ששאר המתנ"סים הולכים בעקבותינו ואני מוכן לעזור לעופר אורנשטיין לקצר תהליכים וללוות את שאר המתנ"סים עם אנשי המקצוע שלנו, כדי לעשות זאת בדרך הכי טובה ונכונה שאפשר. לציבור הדתי כמובן לא צריכה להיות בעיה, ההפך הוא הנכון. כולם מוזמנים לפעילויות המתנ"סים עבור בני הנוער במתכונת שבת".