בוטלה העתירה כנגד עיריית נתניה | צילום: נתניה נט צבי ליבר משך את עתירתו כנגד עיריית נתניה בוטלה העתירה כנגד עיריית נתניה | צילום: נתניה נט

צבי ליבר עתר כנגד עיריית נתניה בנושא פרסום מודעות. בית המשפט החליט כי העתירה תימחק והעירייה תפרסם קריטריונים בנושא פרסום באמצעי תקשורת. עיריית נתניה "רואים בחומרה תביעות שווא מצד גורם המציג עצמו כעיתונאי ומפר כמעט כל כלל עיתונאי" צבי ליבר: "מטרת העתירה שתחייב שקיפות סוף סוף במיליוני שקלים"

צבי ליבר, העומד בראש העלון 'נתניה' הודיע הבוקר (ראשון) על משיכת עתירתו כנגד עיריית נתניה, במסגרת דיון בעניין שנערך בבית המשפט המחוזי בלוד.

 בוטלה העתירה כנגד עיריית נתניה | צילום: נתניה נט

במסגרת העתירה דרש ליבר כי עיריית נתניה תפרסם בעלון בו הוא מפרסם מודעות כפי שנוהגת העירייה לעשות באופן שוטף בתקשורת המקומית והארצית. 

היום התקיים דיון לפני כבוד השופטת ורדה מרוז, במסגרתו טענו עו"ד אמיר רוזנברג ועו"ד עמרי אפלבאום, באי כוחו של צבי ליבר טען בין היתר "אם יציגו מקומון אחד ששאלו אותו עלתפוצה ועשו לו מה שעושים לי, אני מוכן למשוך את העתירה. העותר פנה אליהם והם החליטו לא לענות לו".

עו"ד יורם מושקט אשר ייצג את עיריית נתניה טען בדיון "אני יודע מה זה עיתון, עיתונים נסגרים, מקומונים נסגרים, חינמונים נסגרים. העירייה צריכה לדעת לאיזה מקומות להפנות את הכסף הציבורי. זה לא עיתון, זה אוסף טוקבקיסטים".

ליבר החליט כאמור למשוך את עתירתו וחזר בו מדרישת, עיריית נתניה תפרסם קריטריונים בנושא פרסום באמצעי תקשורת תוך 90 יום.

צבי ליבר: "היום נקבע כי עיריית נתניה חייבת להכין קרטריונים למתן פרסומים ולא כפי שהיה נהוג עד עכשיו. כמו כן הוברר כי מליוני שקלים שולמו ללא שום אמת מידה ציבורית אלא לפי רצון מי יודע מי. בעקבות פסק הדין המחייב אמות מידה הושגה במלואה מטרת העתירה שתחייב שקיפות סוף סוף במיליוני שקלים"

מעיריית נתניה נמסר: "עיריית נתניה רואה בחומרה תביעות שווא וכל ניסיון להצגת מצג שווא מצד גורם המציג עצמו כעיתונאי ומפר כמעט כל כלל עיתונאי. על אף שהעירייה התייחסה ברצינות וענתה מפורטות לכל אחד מהשאילתות שעיתונו של ליבר שלח בשבועות האחרונים, בחר ליבר לפרסמם בהתאם להשקפתו אם בכלל. במקרים רבים, העלון הפוליטי הפך לכלי להפצת תעמולה נגד ראש העיר. העירייה לא תאפשר הפקרות וביזוי שמה ובעלי התפקידים בה ותפנה לרשויות כדי לאכוף עמידה בהוראות החוק וכללי מועצת העיתונות".