בבתי הספר העל יסודיים בנתניה מחר: שביתה בבתי הספר העל יסודיים בנתניה בבתי הספר העל יסודיים בנתניה | צילום: fotolia

מחר יושבתו כל התיכונים השייכים לארגון המורים בנתניה בין השעות 8:00-10:00, למעט רשת אורט וזאת כמחאה על ריבוי מעשי אלימות במערכת החינוך

מדובר על שביתה בחטיבות העליונות בלבד

השביתה תתקיים בבתי הספר התיכוניים, ברשת אורט ילמדו התלמידים כרגיל

רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל יסודיים הודיע "לאור התגברות גל האלימות כלפי מורים מחד גיסא, וחוסר ההתייחסות והעשייה של שר החינוך מאידך, אנו מפעילים את סכסוך העבודה שהוכרז בנדון ומחר, יום רביעי ה- 15.03.2017, יושבתו הלימודים בכל מערכת החינוך העל יסודית בין השעות 10:00-8:00 בבוקר" עוד הוסיף ארז "הלימודים יחלו בשעה 10:00, כאשר המורים מתבקשים לקיים שיחות עם התלמידים בנושא האלימות בכלל והאלימות נגד ציבור המורים בפרט".

"ארגוני המורים בוחרים בדרך הקלה"

מפורום ההורים הארצי נמסר בתגובה "אנחנו ההורים מגנים כל מקרה של אלימות וצר לנו שארגוני המורים בוחרים להוציא את הקיטור בדרך הקלה השבתת מערכת החינוך. במקום לפעול יחד עם הנהגת ההורים לפעילות חינוכית למיגור האלימות - חוזרים לענישה הקולקטיבית. עשרות מקרים מזעזעים נחשפו בשבועות האחרונים של פגיעה בילדים בגנים. ברשותינו גם תלונות של תלמידים שטענו שהוכו על ידי אנשי הוראה - מקרים שבכלל לא עולים לכותרות והדרך הנכונה לפתור אותם בשיח ובשיתוף הנהגת ההורים. מעולם לא חשבנו להכפיש או להעניש את ציבור המורים או הגנות. שותפות פירושה התמודדות משותפת ולא הפניית עורף".

סגל: "נמאס לנו מחוסר שיתוף הפעולה"

סמדר סגל יו"ר ועד ההורים מסרה בתגובה "רון ארז תמיד בוחר בשביתה, כאשר התלמידים אפילו לא יודעים מדוע שובתים. הוא בוחר בדרך הקלה. במקום שביתה אפשר במשך שעתיים ללמד ילדים על אלימות ולא לבחור בעונש קולקטיבי. נמאס לנו מחוסר שיתוף הפעולה של רן ארז"